اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

23 هزار ازدواج و 2800 طلاق در گلستان/ آمار طلاق تکان‎دهنده است

رئیس مرکز بهداشت گلستان با ابراز نگرانی از آمار طلاق در این استان گفت: سال گذشته 23 هزار ازدواج در گلستان ثبت شد و حدود 2 هزار و 800 طلاق که بالغ بر 10 درصد را شامل می‎شود که این آمار تکان‎دهنده است.

23 هزار ازدواج و 2800 طلاق در گلستان/ آمار طلاق تکان‎دهنده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابراهیم نعیمی عصر یکشنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: سبک زندگی غلط و اقتباس به زندگی غربی منجر به افزایش طلاق در جامعه شده است.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط کشور از هر چهار ازدواج یک طلاق اتفاق می‎افتد که در این راستا نقش خانواده‎ها و رسانه یک مسئله مهم و اساسی است و هر کس در این زمینه به خوبی ایفای نقش نکند باید استغفار کند. 

طلاق‎های عاطفی 2 برابر طلاق‎های رسمی است

رئیس مرکز بهداشت گلستان با اشاره به اینکه طلاق‎های عاطفی دو برابر طلاق‎های رسمی است، متذکر شد: فرزندانی که در این خانواده‎ها متولد می‎شوند، کاراکتر صالح بودن مورد خطر بیشتری واقع می‎شود.

نعیمی در خصوص اشتغال بانوان بیان داشت: بانوان به دلیل اینکه نیمی از جمعیت را شامل می‎شوند در تولید علم، آموزش و تربیت نقش اساسی دارند، اما این وظایف نباید نقش مادری آنها را کمرنگ کند.

وی افزود: آنچه زنان را شایسته تکریم و منحصر به فرد کرده است قابلیت مادر شدن آنهاست و به خاطر این قابلیت ممتاز گفته می‌شود که بهشت زیر پای مادران است، بنابراین تحصیل و اشتغال نباید مانع ازدواج و باروری بانوان شود. 

اگر جمعیت جامعه به همین منوال پیش برود با کاهش موالید روبه‎رو خواهیم بود

رئیس مرکز بهداشت گلستان با ابراز نگرانی از اینکه اگر جمعیت جامعه به همین منوال پیش برود با کاهش موالید روبه‎رو خواهیم بود، یادآور شد: ما در مرحله سالمند شدن نیستیم، جمعیت سالمندی پنج درصد است و در سال 2020 جمعیت سالمندان به حدود زیر 15 درصد می‎رسد و نهایتاً در سال 2050 جمعیت سالمند 50 درصد می‎شود که جمعیت سالمندی هزینه‎‎های درمان را افزایش می‎دهد. 

نقش رسانه‎ها در کنترل و توازن جمعیت مهم است

نعیمی، نقش رسانه‎ها را در کنترل و توازن جمعیت مهم خواند و اظهار داشت: هیچگاه نباید از انتقادات رسانه‎ها که در قالب مباحث جمعیتی و گفتمان مطرح می‎شود ابراز ناراحتی کرد، همه موظف هستیم در یک جهاد بزرگ در راستای توازن جمعیت گام برداریم.

وی، تشویق جوانان به ازدواج و کاهش فاصله ازدواج و فرزندآوری را در میزان توازن جمعیت جامعه از نکات مهم و کلیدی برشمرد و اذعان داشت: جمعیت پیامد سیالی است که ایستایی ندارد، بنابراین در این سیال باید استراتژی خود را تغییر دهیم. 

افزایش عرضه نیروی کار از پیامدهای اقتصادی جمعیت است

رئیس مرکز بهداشت گلستان در پایان با اشاره به نتایج و پیامدهای اقتصادی پنجره جمعیتی، اظهار داشت: افزایش عرضه نیروی کار، کاهش نسبت‎های وابستگی سنی، چرخه زندگی اقتصادی، نوسانات سنی تولید و مصرف از پیامدهای اقتصادی جمعیت محسوب می‎شود.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول