اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مرودشت مطرح کرد

رضایت‌بخش نبودن عملکرد بانک سپه در مرودشت

فرماندار مرودشت گفت: عملکرد بانک سپه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان بخش کشاورزی این شهرستان رضایت‌بخش نیست.

رضایت‌بخش نبودن عملکرد بانک سپه در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، سید یدالله حسینی در بیست و پنجمین جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی که با حضور اعضا و رؤسای بانک‌های عامل در فرمانداری برگزار شد، از تصویب 28 طرح به ارزش 64 هزار میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها شامل بهینه‌سازی، مکانیزاسیون، امور دام، خرید ادوات کشاورزی، پرورش ماهی و مرغداری است.

این مسئول با تشریح اهمیت اجرای طرح‌های کشاورزی در ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی این شهرستان، افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها، زمینه اشتغال 60 نفر به صورت مستقیم و 225 نفر به شکل غیرمستقیم ایجاد می‌‌شود.

رئیس کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی مرودشت در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون 700 پروژه کشاورزی به  ارزش ریالی 230 میلیارد تومان به تصویب این کارگروه رسیده که از این تعداد 126 مورد به ارزش 98 میلیارد تومان به بانک معرفی و تاکنون 25 میلیارد تومان از این مجموع به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت حمایت‌های بسیاری از بخش کشاورزی در قالب طرح‌های توسعه‌ای انجام شده که در صورت تداوم اجرای طرح‌ها و همکاری دستگاه‌های مختلف، بخش مهمی از اهداف کلان کشور در این حوزه به ویژه خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی و دامداری محقق می‌شود.

حسینی از همگرایی و هم‌افزایی روسای بانک‌های عامل کشاورزی در پرداخت تسهیلات تقدیر و اضافه کرد: با توجه به سطح بالای درخواست‌ها و جذب اعتبارات، انتظار ما بیش از این است که روسای بانک‌ها در تسریع و تسهیل پرداخت‌ها حداکثر تلاش را بکنند  و در صورت وجود موانع و مشکل با مسئول فرادست خود سعی بر حل مشکل و به حداقل رساندن زمان پرداخت کنند.

این مسئول با انتقاد از عملکرد بانک سپه در پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح‌های کشاورزی گفت: 100 طرح با اعتباری افزون بر 42 میلیارد تومان به بانک سپه معرفی شده که به دلایل گوناگون از جمله عدم تخصیص اعتبار همچنان معطل مانده و تنها پنج درصد آن محقق شده است.

فرماندار مرودشت از مسئولان بانک سپه خواست هر چه سریع‌تر تکلیف متقاضیان دریافت تسهیلات بخش کشاورزی را روشن کنند تا از اتلاف وقت آنان جلوگیری شود و در صورت ادامه این روند، بر خلاف میل باطنی، سیاست‌های تسهیلاتی شهرستان به نوع دیگری برنامه‌ریزی می‌شود.

انتهای پیام/‌2448/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول