اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طبق آمارهای موجود در فصل خرید سال‌جاری انجام شد

بندرترکمن بیشترین میزان تحویل گندم در گلستان

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: طبق آمارهای موجود در فصل خرید سال‌جاری بیشترین میزان تحویل گندم مربوط به شهرستان بندرترکمن و کمترین آن مربوط به شهرستان فاضل‎آباد بوده است.

بندرترکمن بیشترین میزان تحویل گندم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور اظهار داشت: با توجه به ادامه خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گلستانی، از ابتدای فصل خرید تاکنون میزان 360 هزار تن از این محصول استراتژیک تحویل مراکز خرید در سراسر استان شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‎های ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال‌جاری اولویت خرید گندم با بخش‎های خصوصی و تعاونی بوده است و شرکت غله گلستان نیز با اجرای دقیق این اولویت، امر خرید را با راه‎اندازی 63 مرکز در سراسر استان از اوایل خرداد ماه آغاز کرد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: این شرکت با استفاده از تمامی توان و استعدادهای خود در بخش‎های مختلف اعم از پژوهشکده غلات، معرفی ناظران ویژه برای سنجش کیفیت محموله‎های تحویلی به مراکز و نظارت مستمر بر چگونگی تحویل گندم توانسته است ضمن کسب رضایتمندی کشاورزان زحمتکش استان یکی از موفقیت‌آمیزترین فصول خرید طی سالیان گذشته را پشت سر بگذارد.

حسین‎پور گفت: میزان 360 هزار تن گندم در قالب 50 هزار محموله به صورت تضمینی از گندم‌کاران خریداری و در مراکز ذخیره‎سازی استاندارد نگهداری کند.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود در فصل خرید سال‌جاری بیشترین میزان تحویل گندم مربوط به شهرستان بندرترکمن و کمترین آن مربوط به شهرستان فاضل‎آباد بوده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان یادآور شد: تاکنون با همکاری بسیار سازنده بانک سپه به عنوان بانک عامل مبلغ 256 میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان پرداخت شده و باقیمانده بسیار اندک مطالبات در کوتاه‎ترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.

شایان ذکر است در حال حاضر امر خرید تضمینی گندم در مناطق کوهستانی استان ادامه دارد و مراکز خرید در آن مناطق فعال هستند، همچنین کشاورزان می‎توانند گندم مازاد بر نیاز خود را تحویل این مراکز کنند.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول