اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روستاهای محروم ریگان نورانی شده‌اند / کیلومترها پیاده‌روی برای قرائت کلام وحی

این روزها که به نیمه ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، روستاهای محروم شهرستان ریگان نورانیت ویژه‌ای به خود گرفته‌اند، زیرا آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در این مناطق در حال برگزاری است.

روستاهای محروم ریگان نورانی شده‌اند / کیلومترها پیاده‌روی برای قرائت کلام وحی

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان این روزها که به نیمه ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شویم، روستاهای محروم شهرستان ریگان نورانیت ویژه‌ای به خود گرفته‌اند، زیرا آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در این مناطق در حال برگزاری است و مردم حضور پرشوری در این آیین دارند.

احساس خوبی داریم

مردم روستاهای محروم ریگان عصرها با پایان فعالیت‌های خود در کارهای کشاورزی در این گرمای سوزان مشارکتی گسترده و فعال در برنامه‌های قرآنی در روستاهای محل زندگی خود دارند.

تعدادی از این مراسم در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور ریگان در حال برگزاری است به طوری که تعدادی از اهالی کیلومترها را طی می‌کنند تا در این مراسم نورانی شرکت کنند و از کلام‌الله مجید بهره کافی را در زندگی خود ببرند.

یکی از شرکت‌کنندگان در جمع‌خوانی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ریگان اظهار داشت: خدا را شاکریم که این فرصت را به ما داد که در ماه بهار قرآن برنامه قرآنی را به‌صورت جمع‌خوانی قرآن کریم در روستا برگزار کنیم.

عبدالرحمان ازیده بیان داشت: برگزاری این مراسم تاثیر زیادی در زندگی ما گذاشته و توانسته‌ایم، بهره‌های زیادی از این آیین ببریم.

محمد ملک‌آبادی یکی دیگر از افرادی که در این جمع‌خوانی قرآن کریم شرکت کرده است، عنوان کرد: احساس خوبی را از تلاوت کلام‌الله مجید دارم و دوست دارم هر روز در این مراسم شرکت کرده و روزی یک جزء از کلام وحی را تلاوت کنم.

هر روز بر تعداد تلاوت‌کنندگان قرآن افزوده می‌شود

احمد نعمتی که یکی از قاریان جمع‌خوانی قرآن کریم در یکی از روستاهای ریگان است به خبرنگار فارس گفت: از روز نخست ماه مبارک رمضان حضور مردم این روستا در این مراسم باشکوه بوده به‌طوری که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه خدا را سپاسگزاریم که این توفیق به ما عنایت شد تا بتوانیم این مراسم را باشکوه برگزار کنیم، افزود: حضور جوانان در این مراسم باشکوه است.

برگزاری همزمان آیین جمع‌خوانی قرآن در 50 روستای ریگان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ریگان و مسئول برگزاری جمع‌خوانی قرآن کریم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان داشت: برای نخستین بار در شهرستان ریگان در 50 روستای به‌طور همزمان از روز نخست ماه مبارک رمضان مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام منصور نعمتی تصریح کرد: مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 50 مسجد توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی افزود: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم توسط قاریان برجسته شهرستان ریگان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم این روستاها همراه بوده است.

این مسئول فرهنگی خاطر نشان کرد: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم به‌صورت جداگانه در 50 مساجد روستاهای شهرستان ریگان برگزار می‌شود که برادران بعد از نماز صبح و خواهران قبل از نماز مغرب و عشا در این مراسم شرکت می‌کنند.

نعمتی ابراز داشت:‌ در هر کدام از این مراسم بیش از 150 نفر از مردم روستاها حضور دارند که تعداد شرکت‌کنندگان در تعدادی از روستاها به بیش از 200 نفر هم می‌رسد.

وی افزود: جوانان بیشترین استقبال‌کننده از این مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم را تشکیل می‌دهند و با توجه به عدم برگزاری این آیین در بعضی از روستاها جوانان و اهالی این روستاها با پای پیاده خود را به جمع‌خوانی قرآن کریم در روستاهای همجوار می‌رسانند و از برکت این آیین ارزشمند بهره‌مند می‌شوند.

عشایر هم آیین جمع‌خوانی قرآن کریم را برگزار می‌کنند

نعمتی با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مناطق عشایری عنوان کرد: آیین جمع‌خوانی قرآن کریم در سال جاری در مناطق عشایری شهرستان ریگان برگزار می‌شود که با استقبال خوب مردم این مناطق روبه‌رو شده است.

وی اظهار داشت: در ریگان 80 کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد که این شهرستان رتبه نخست را در زمینه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان کرمان به خود اختصاص داده است.

==================

گزارش و عکس از: موسی ملائیان

==================

انتهای پیام/80014/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول