اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد

برگزاری 24 محفل نورانی انس با قرآن در استان مرکزی

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری 24 محفل نورانی انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف استان خبر داد.

برگزاری 24 محفل نورانی انس با قرآن در استان مرکزی

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: همزمان با ماه مبارک رمضان 24 محفل انس با قرآن کریم در استان برگزار می‌شود که از این تعداد 12 محفل در مساجد شهری و مابقی در مساجد روستایی است.

وی تصریح کرد: این محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان نخبه قرآنی و مردم روزه‌دار در مساجد برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، هدف از برپایی این محافل را ترویج فرهنگ قرآن در جامعه عنوان کرد و افزود: محفل انس با قرآن کریم هر ساله در ماه مبارک رمضان در مساجد این استان برگزار می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه علاوه بر برگزاری محافل قرآنی، نشست‌های تفسیر و ترتیل خوانی نیز برگزار می‌شود، گفت: در این محافل و نشست‌های نورانی، قاریان و حافظان برتر قرآنی نوای دلنشین قرآن کریم را در فضایی معنوی طنین‌انداز می‌کنند.

وی همچنین از اجرای طرح با قرآن خبر داد و بیان کرد: در قالب این طرح روزانه یک جزء از قرآن کریم در مسجد جامع شهرستان‌ها تلاوت می‌شود که در پایان سی جزء قرآن در مدت سی روز ختم می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، اجرای طرح بینات 16 با محوریت ترجمه و تفسیر سوره رم در تمامی مؤسسات قرآنی، اجرای طرح قرآن در خانه و اجرای طرح قرآن با رمضان در مصلای بیت‌المقدس را از دیگر برنامه‌های این ماه در سطح استان عنوان کرد.

به گفته وی؛ این طرح‌ها با مشارکت ادارات تبلیغات اسلامی، شهرداری‌ها و مؤسسات قرآن و در روستاها با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و خانه‌های قرآن برگزار ‌می‌شود.

مسئول دارالقرآن کریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری 24 محفل نورانی انس با قرآن به مناسبت ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف استان خبر داد.

انتهای پیام/87001/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول