اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق خواستار شد

رسیدگی به وضعیت معیشتی و فرهنگی شیعیان محروم شهرستان ریگان

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در دیدار با استاندار کرمان خواستار رسیدگی به وضعیت معیشتی و فرهنگی شیعیان محروم ریگان، قلعه گنج و رودبار استان کرمان شد.

رسیدگی به وضعیت معیشتی و فرهنگی شیعیان محروم شهرستان ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق، حجت‌الاسلام محمد نارویی در دیدار با اسماعیل نجار، استاندار کرمان با اشاره به اقدامات دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق در حوزه استان کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه تأمین و تربیت نیروی انسانی تبلیغ در منطقه مهم‌ترین رسالت دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق است و به ویژه ضرورت حضور مبلغان در مناطق مشترک و آسیب‌پذیر، طرح مبلغان بومی یا ملاهای محلی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق از سال 1382 با هدف پوشش تبلیغی مناطق محروم منطقه جنوب شرق کشور و بر عهده‌گیری امورات شرعی مردم این مناطق آغاز به کار کرد. 

وی افزود: تاکنون نزدیک به170 مبلغ بومی برادر و 100 مبلغ بومی خواهر تربیت و به مناطق هدف اعزام شده‌اند. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بیان کرد: دوره نهم طرح تربیت مبلغ محلی با محوریت استان کرمان هم‌اکنون در حال برگزاری است. 

نارویی تصریح کرد: در این طرح، مبلغان بومی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق طی یک سال آموزش‌های لازم را براساس سرفصل‌های مصوب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم فرا می‌گیرند و به مناطق محل سکونت اعزام می‌شوند. 

وی گفت: با توجه به ضرورت آشناسازی آنان با مسائل و شبهات جدید و ارتقای سطح معلومات علمی و معرفتی آنها به منظور پاسخگویی به نیازهای دینی و مذهبی جامعه طی فواصل زمانی با حضور اساتید مطرح و برجسته کشوری، دوره‌های دانش‌افزایی برگزار می‌شود. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق، برگزاری طرح اوقات فراغت تابستانی جوانان و نوجوانان، اعزام روحانی به مناطق مختلف در ایام تبلیغ، دوره‌های آموزشی ویژه روحانیون و معلمان آموزش و پرورش را از دیگر برنامه‌های دفتر تبلیغات اسلامی در منطقه عنوان کرد. 

اسماعیل نجار، استاندار کرمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی شعبه جنوب شرق بر لزوم حضور دائم مبلغان و روحانیون در مناطق آسیب‌پذیر در راستای توسعه فرهنگ اسلامی در این مناطق تأکید کرد.

انتهای پیام/75002/ذ/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول