اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان:

2800 کندو به کلنی‌های زنبور عسل در هرمزگان اضافه شده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: طی دو سال گذشته تاکنون کندوهای این استان با دو هزار و 800 عدد افزایش به رقم 12هزار و 604 کلنی افزایش یافته است.

2800 کندو به کلنی‌های زنبور عسل در هرمزگان اضافه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم طغرلی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران، تعداد کلنی‌های این استان را در سال 90 خورشیدی 9 هزار و 200 کندو عنوان کرد و اظهار داشت: به همین نسبت تعداد زنبورداران نیز با 20 نفر افزایش به 90 نفر و تولید عسل نیز با 50 درصد افزایش به 105تن افزایش یافته است.

وی از شهرستان‌های حاجی‌آباد، بندرعباس، رودان، میناب، پارسان و بستک به عنوان محل فعالیت زنبورداران نام برد و افزود: حاجی‌آباد با دارا بودن 44 زنبوردار و پنج هزارو 640 کندوی مدرن و برداشت 51 تن عسل رتبه نخست این استان را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق آمارهای موجود تعداد کندوهای حاجی‌آباد در سال ‌جاری نسبت به تابستان سال 90 خورشیدی یک‌هزار و 322 کندو و میزان تولید عسل نیز طی همین مدت بیش از 9 تن افزایش یافته است.

طغرلی یادآور شد: با توجه به فعالیت‌های ترویجی و برگزاری دوره‌های آموزشی کاردانی پرورش زنبور و تولید عسل، حرفه زنبورداری دراین استان با استقبال خوب علاقمندان مواجه شده است.

وی از هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های بسیار مستعد کشور در زمینه پرورش زنبور عسل نام برد و در تأیید گفته‌های خود به ورود نزدیک به 400 هزار کلنی زنبور عسل از استان‌های سردسیر کشور در فصول سرد سال به این استان اشاره کرد.

طغرلی از دیگر مزیت‌های این استان در زمینه زنبورداری به تولید و برداشت عسل پاییزه اشاره کرد که دراین فصل هیچ زنبوری تولید عسل ندارد.

انتهای پیام/88007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول