اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنران حرم مطهر رضوی:

نگرش توحیدی و معادباوری جلوه‌های ماه رمضان است

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: روزه گرفتن در ماه پر فضیلت رمضان سبب افزایش معرفت و معادباوری می‌شود.

نگرش توحیدی و معادباوری جلوه‌های ماه رمضان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، الله‌دادی در سلسله جلسات سخنرانی و بیان معارف اسلامی ویژه خواهران اظهار داشت: ایجاد نگرش توحیدی در فرد سبب کشش به صفات الهی و ارزش‌های اخلاقی می‌شود.

وی با تأسی به حدیثی از حضرت  علی(ع) گفت: اگر انسان در مسیر کسب معرفت الهی تلاش نکند، رشد نخواهد کرد.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه 113 سوره‌ از قرآن با «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم» آغاز می‌شود، متذکر شد: همه انسان‌ها حتی کافران هم مشمول صفت رحمانیت خداوند هستند، اما صفت رحیم بودن ذات اقدس الهی تنها شامل بندگان خاص و متقی است.

الله‌دادی ضمن تفسیر آیه اول سوره مبارکه واقعه، مرگ دل، مرگ جامعه و مرگ سرخ را انواع مرگ‌ها ذکر کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه، طبیعی ‌شدن گناه را از پیامدهای مرگ دل ذکر کرد و اذعان داشت: مرگ دل سبب می‌شود که انسان در بهترین مکان‌ها نیز به گناه آلوده شود.

وی، عامل اساسی مرگ جامعه را در نبود حسن اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: خودباختگی و نابودی ارزش‌های انسانی در جوامع غربی نمودی از این مورد است که در این جوامع ضدارزش‌ها به جای ارزش جلوه‌گر می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه با ذکر اینکه هدف قیام امام حسین(ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: همه افراد را در انجام این واجب الهی مسئول دانست.

الله‌دادی در پایان یادآور شد: توجه به بایدها و نبایدهای امام زمان(عج) و مطیع امام زمان بودن سبب می‌شود که فرد در رکاب اهل بیت عصمت و طهارت از دنیا برود و این بهترین نوع مرگ است که از آن به مرگ سرخ یاد می‌شود.

انتهای پیام/70004/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول