اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

تشکیل ستاد احیای موقوفات اقدامی مطلوب در توسعه موقوفات است

استاندار زنجان گفت: تشکیل ستاد احیای موقوفات اقدامی مطلوب در توسعه موقوفات است.

تشکیل ستاد احیای موقوفات اقدامی مطلوب در توسعه موقوفات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد احیای موقوفات استان زنجان اظهار کرد: پس از تشکیل ستاد احیا و ساماندهی موقوفات اقدامات مطلوبی در زمینه بازسازی و همچنین احیای موقوفات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل این ستاد یک اقدام برجسته در سطح کشور است، تصریح کرد: خوشبختانه پس از این ستاد 35 هزار هکتار از موقوفات استان آزاد‌سازی شده است.

استاندار زنجان همچنین به توسعه قیدار نبی نیز اشاره داشت و گفت: بخش عمده‌ای از اقدامات انجام شده در رابطه با این بقعه پس از تشکیل ستاد احیای موقوفات صورت گرفته است.

وی به بحث بازسازی قریب به 100 امامزاده در استان زنجان نیز اشاره کرد و افزود: این امامزادگان از 20 تا 100 درصد بازسازی شده‌اند.

رئوفی‌نژاد در ادامه به اجرای 9 طرح در امامزاده یعقوب (ع) نیز اشاره داشت و گفت: خوشبختانه تشکیل ستاد احیای موقوفات گامی موثر در بحث احیا و بازسازی موقوفات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در زمینه موقوفه ته دره طارم تصریح کرد: تا کنون در این موقوفه که قریب به 5 هزار هکتار است، زیتون‌کاری به مساحت 400 هکتار انجام شده است.

استاندار زنجان در ادامه به طرح خودگردانی مساجد و اقدامات انجام شده در این زمینه اشاره کرد و گفت: می‌توان عنوان کرد که اقدامات انجام شده در استان زنجان در بحث توسعه موقوفات، احیای آنها و کمک به ساخت مساجد، کاری ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش‌های انجام شده در بحث موقوفات در سطح استان به اندازه‌ای چشمگیر است، که می‌تواند به عنوان یادگاری از این دوران طلایی باشد.

انتهای پیام/73005/ق20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول