اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیر حوزه در امور موقوفات حوزوی:

کمیسیون‌ وقف حوزه‌های علمیه در استان‌ها تشکیل شود

مشاور مدیر حوزه در امور موقوفات حوزوی بر لزوم فرهنگ‌سازی وقف و راه‌اندازی کمیسیون‌های وقف حوزه‌های علمیه در استان‌های کشور تاکید کرد.

کمیسیون‌ وقف حوزه‌های علمیه در استان‌ها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر با بیان اینکه فرهنگ وقف برگرفته از حیات معنوی و سیره اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: اهل بیت (ع) نخستین واقفان از صدر اسلام هستند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور موقوفات حوزوی به تشریح نقش مبلغین در عرصه فرهنگ‌سازی وقف پرداخت و اضافه کرد: یکی از عوامل موثر در ترغیب و توجه مردم در ایجاد موقوفات جدید، مبلغینی هستند که با تدبیر، دوراندیشی و مدیریت فرهنگ تبلیغی فرآیند خوبی را در این زمینه به وجود آورده‌اند.

وی با اشاره به نقش برجسته مبلغین در افزایش موقوفات تصریح کرد: در فصول مختلف تبلیغی اعم از ماه مبارک رمضان، محرم و دیگر مناسبت‌های مذهبی می‌توانیم تبلیغات دائمی را در زمینه ترویج امر وقف پایه‌گذاری کنیم.

رضوی مهر با اشاره به اینکه موقوفات حوزوی از مباحث قابل اهمیت در سازمان اوقاف و امور خیریه است، تصریح کرد: امروز به فضل الهی شاهد روند رو به رشد موقوفات حوزه‌های علمیه هستیم.

وی تاکید کرد: باید با تشویق و ترغیب مردم عرصه‌های جدید وقف را برای پشتیبانی از حوزه‌ها همچون ترمیم و بازسازی مدارس، احداث مدارس علمیه در مناطق محروم، ساخت استادسراها در حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها، پشتیبانی از رساله‌های علمی سطوح سه و چهار، احداث کتابخانه‌ها، راه‌اندازی اتاق‌های سایبری در مدارس علمیه و ... ایجاد کنیم.

نماینده رئیس سازمان اوقاف در امور موقوفات حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه به دلیل عدم وابستگی سازمان اوقاف باید بودجه‌های توسعه مدارس علمیه از طریق وقف تامین شود، اظهار کرد: امروز نخستین گزینه پیش‌روی خیراندیشان ایجاد موقوفات برای حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به لزوم راه‌اندازی کمیسیون وقف حوزه‌های علمیه در ادارات کل اوقاف استان‌ها تصریح کرد: در این کمیسیون‌ها طبق شرایط هر استان، با برگزاری جلسات هم‌اندیشی با خیرین باید آن‌ها را به سمت پشتیبانی از حوزه‌های علمیه هدایت کنیم.

انتهای پیام/2258/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول