اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

استان مرکزی نیازمند وقف‌های جدید در حیطه دینی و حوزه‌های علمیه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: استان مرکزی نیازمند ایجاد وقف‌های جدید در حیطه فعالیت‌های دینی، قرآنی و حوزه‌های علمیه است.

استان مرکزی نیازمند وقف‌های جدید در حیطه دینی و حوزه‌های علمیه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ظهر امروز در همایش طلایه‌داران تبلیغ اظهار داشت: وقف با اهمیت‌ترین باقیات‌الصالحات است؛ به ویژه اگر در حوزه دین و قرآن باشد.

وی، خواستار توجه بیشتر مردم به این مهم و تشویق افراد برای احیای این سنت مقدس شد و تصریح کرد: وقف در زمینه فعالیت‌های دینی و قرآنی از اجر دنیوی و اخروی فراوانی برخوردار است که باید در این زمینه فرهنگ‌‌سازی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به تأکید دین مقدس اسلام به سنت حسنه وقف، گفت: جایگاه وقف در دین اسلام و تأثیر دنیوی و اخروی آن غیرقابل انکار است؛ چراکه وقف بازدهی عمومی داشته و برای همه مردم پشتیبانی مالی دارد.

عباسیان ادامه داد: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف مبلغان تبلیغ در مورد وقف و تأثیر آن در زندگی دنیوی و اخروی انسان‌ها و تبیین نقش آن در حل برخی مشکلات اجتماعی و کمبودها است که مبلغان باید به آن توجه داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه علما و روحانیون با تاسی از سیره اهل‌بیت(ع) بیشترین نقش در احیای موقوفات و سنت حسنه وقف را دارند، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تبلیغ امور دینی و به ویژه فرهنگ وقف و تبیین جایگاه والای آن در دین مبین اسلام و تشویق مردم به وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: درآمدهای حاصل از موقوفات پشتوانه بزرگی برای تبیین و تبلیغ احکام اسلامی و آموزه‌های دینی محسوب می‌شود که باید برای ترویج این فرهنگ تلاش و کوشش کرد.

به گفته وی، میزان موقوفات استان در سال 89 حدود800 موقوفه، سال 90 یک هزار و 300 موقوفه و در سال 91 دو هزار موقوفه بوده است که امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

انتهای پیام/87002/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول