اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان خبر داد

رشد 3 برابری وقف‌های جدید در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از رشد 3 برابری وقف‌های جدید در استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد.

رشد 3 برابری وقف‌های جدید در کردستان

سلمان روحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه 17 مورد وقف جدید در سال گذشته در استان صورت گرفته است، اظهار کرد: در بازه زمانی فروردین‌ماه تا 24 تیرماه امسال 12 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که این تعداد در سال گذشته 4 مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر نیات واقفین استان در طول سنوات گذشته مربوط به مساجد بوده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های مسئولان اوقاف استان در ارتباط با سوق دادن واقفین به نیاتی دیگر علاوه بر مساجد بوده است.

این مسئول اضافه کرد: حدود 42 درصد وقف‌های استان در سال جاری مربوط به فعالیت‌های فرهنگی، فقرا و نیازمندان، مهدویت و ساخت تکیه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه نخستین وقف مشارکتی استان در سنوات گذشته  در شهرستان سنندج به ثبت رسیده است، تصریح کرد: دومین وقف مشارکتی استان امسال در روستای زرین‌آباد شهرستان قروه به ثبت رسیده است.

روحی ادامه داد: چهار نفر از اهالی این روستا هر کدام 500 مترمربع از زمین‌های مجاور زمین خود را وقف احداث مسجد روستا کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم با همکاری و تعامل با یکدیگر و به صورت مشارکتی می‌توانند اقدام به وقف قسمتی از اموال خود کنند و به این گونه احسان ماندگار و جاری برای خود رقم بزنند.

این مسئول از نخستین وقف برای فقرا و نیازمندان در سنندج خبر داد و خاطرنشان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان امسال محمدعلی زندی یک باب ساختمان مسکونی به ارزش تقریبی یک میلیارد و 500 میلیون ریال را در سنندج وقف نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان ادامه داد: این واقف خیراندیش کردستانی علاوه بر وقف مذکور 9 قطعه زمین زراعی به ارزش ریالی یک میلیارد را وقف مسجد روستای باغچه مریم کرد.

روحی تصریح کرد: زمینی به مساحت 152 مترمربع به ارزش 532 میلیون ریال هم توسط عزیز دژبند واقف مریوانی برای ساخت تکیه دراویش شیخ محمد کسنزانی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: این واقف خیراندیش مریوانی تولیت این موقوفه را مادام‌الحیات به اداره اوقاف واگذار کرده است.

این مسئول از نخستین وقف مهدویت در کردستان خبر داد و اضافه کرد: 12 خردادماه امسال مصادف با 24 شعبان شکرالله پارسا زمین مزروعی با مساحت 2 هکتار را در راستای ترویج فرهنگ مهدویت و ظهور وقف کرد.

روحی به مصادیقی از نیازهای روز جامعه برای نیات واقفین کردستانی اشاره کرد و افزود: کمک به ترویج مفاهیم عمیق قرآنی، فرهنگ وقف، مقابله با فرهنگ غیراسلامی، تولید علم و انجام تحقیقات، ساخت مدارس علوم دینی و هزینه دارو و درمان نیازمندان از جمله نیازهای روز جامعه برای نیات واقفین استان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه کردستان کمک به ازدواج دانشجویان و جوانان، ساخت مسکن برای زوج‌های بی‌بضاعت، فراهم کردن شرایط پیشگیری از اعتیاد، کمک برای احداث و یا تجهیز خوابگاه‌های دانشجویان و نخبگان علمی، وقف در مورد پژوهش و تحقیقات علمی و اسلامی، کمک به ایجاد اشتغال برای جوانان و نشر کتاب‌های علمی و دانشگاهی را از دیگر نیازهای روز جامعه برای نیات واقفین استان ذکر کرد.

انتهای پیام/79003/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول