اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران خبر داد

اعزام 13 هزار بسیجی به اردوهای جهادی ـ کشاورزی مازندران

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از اعزام 13 هزار بسیجی در اردوهای جهادی برای کمک به کشاورزان خبر داد.

اعزام 13 هزار بسیجی به اردوهای جهادی ـ کشاورزی مازندران

عبدالسعید رنجبر امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: در ایام تابستان به ویژه ماه مبارک رمضان اردوهای یک روزه جهادی با شادابی خاصی در مناطق استان دایر است.

وی افزود: در این اردو نزدیک به 13 هزار نفر از بسیجیان به مدت یک روز برای کمک به کشاورزان و محرومان روستایی عازم روستاها شده و در کار وجین و جمع‌آوری زراعت همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی مازندران از ابتکار تازه سازمان در طرح هجرت بسیج مازندران با عنوان "مزرعه تابستانه من" این برنامه را از همکاری‌های بسیج و آموزش و پرورش استان دانست و گفت: مزرعه تابستانه من عنوان برنامه‌ای است که بسیجیان با حضور در مزارع با انجام فعالیت‌های محوطه‌سازی، ایجاد باغچه، وجین و برداشت، اردوها را سپری می‌کنند.

رنجبر همچنین از اعزام 500 نفر مهندس بسیجی در ارائه خدمات کشاورزی به روستاها با انجام عملیات لوله‌کشی و دفن لوله آب در زمین، ارائه خدمات تخصصی مهندسی کشاورزی و آموزشی خبر داد.

وی توانمندی در حوزه جهاد کشاورزی با بکارگیری 12 هزار نفر در اردوهای جهادی را از دیگر خدمات بسیج سازندگی بر شمرد و گفت: در کنار خدمات عمرانی فعالیت‌های فرهنگی همچون برگزاری کلاس‌های قرآنی و احکام در اردو های جهادی دانشجویی توسط طلاب انجام می‌گیرد که درصدد هستیم روستائیان از این طرح‌ها بهره کافی را بگیرند.

وی ادامه داد: هدف از این کارها افزایش روحیه خودباوری، اعتماد به نفس، کسب مهارت‌های شغلی، تمرین کارهای گروهی، ارتقای توانمندی اجتماعی، تعمیق باور و اعتقاد دینی و کارسازی برای بقای نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش فارس، اردوهای جهادی بسیج از اول تیر ماه با آغاز فصل تابستان شروع شده و تا نیمه شهریور در سطح مناطق روستایی محروم مازندران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/2296/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول