اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قزوین:

اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» در قزوین با سرعت پیگیری می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» در این استان با سرعت پیگیری می‌شود و تاکنون پیشرفت خوبی نیز داشته است.

اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» در قزوین با سرعت پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ایستگاه مطالعه دادسرای عمومی و انقلاب قزوین ظهر امروز با هدف اجرای فاز دوم طرح ایستگاه‌های مطالعه به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا مولایی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: ایستگاه مطالعه یکى از برنامه‌هاى نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور براى عمومى کردن و ارتقاى سرانه مطالعه مفید در راستاى تحقق رهنمودهاى مقام معظم رهبرى است.

 

وی افزود: هر فرد می‌تواند با مراجعه به این ایستگاه، کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و در محل ایستگاه و یا هر محل دیگرى مطالعه کرده و سپس به همین ایستگاه یا هر یک از ایستگاه‌های مطالعه در سراسر کشور و یا به یکى از کتابخانه‌هاى عمومى زیر پوشش نهاد کتابخانه‌هاى عمومى باز گرداند.

وی ادامه داد: «ایستگاه مطالعه» به معناى آوردن کتابخانه به فضاى ترددى مردم بوده و قفسه کتاب با 15 عنوان کتاب مفید شامل پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد: کتاب‌هاى ویژه کودکان و نوجوانان، کتاب‌هاى بزرگسالان با موضوعاتى نظیر دین، داستان، شعر، خاطره، طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم و فنون و ادبیات و دانستنی‌هاى عمومى و دو عنوان براى بزرگسالان با تحصیلات کمتر از مقطع راهنمایى در این ایستگاه در نظر گرفته شده است.

 

این مسئول افزود: در قسمت پایین هر ایستگاه مطالعه، محلى براى بازگرداندن کتاب‌هاى مطالعه شده تعبیه شده است و همچنین علاقه‌مندان نیز می‌‌توانند پیشنهادهاى خود را در همان مکان براى اجراى بهتر این طرح ارائه کنند.

مولایی با اشاره به استقبال خوب دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف استان قزوین از این طرح عنوان کرد: خوشبختانه ادارات همکاری و تعامل خوبی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قزوین داشته و موجب دلگرمی ما برای توسعه فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی شده‌اند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ابراز داشت: طرح «ایستگاه مطالعه» از جمله طرح‌های مثبت نهاد کتابخانه‌های عمومی است که در سراسر کشور اجرا می‌شود و تأثیر بسزایی در سرانه مطالعه دارد.

مولایی ادامه داد: اجرای طرح «ایستگاه مطالعه» در این استان با سرعت پیگیری می‌شود و تاکنون پیشرفت خوبی نیز داشته است.

گفتنی است، آیین افتتاح ایستگاه مطالعه دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با حضور صادقی‌نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین، مولایی سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین و جمعی از مسئولان و کارشناسان دادسرا و کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

انتهای پیام/77003/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول