اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کرج:

باید از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش سرانه مطالعه استفاده کنیم

معاون فنی و عمرانی فرماندار کرج گفت: متاسفانه سرانه مطالعه در کشور با استانداردهای جهانی فاصله دارد و برای رفع این مشکل باید از تمام ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کشور استفاده کنیم.

باید از تمام ظرفیت‌ها برای افزایش سرانه مطالعه استفاده کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بعدازظهر امروز با حضور مسئولان حوزه فرهنگ و کتابخانه‌های مرکز استان البرز برگزار شد.

سیدرضا مساعد در این جلسه طی سخنانی اظهار داشت: یکی از مهمترین معیارها و شاخصه‌های ارزیابی فرهنگی و شناخت میزان توسعه هر جامعه‌‌ای، سران مطالعه آن جامعه است.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه اکثریت جامعه ایرانی را نسل جوان تشکیل می‌دهند، ما با استانداردهای مطالعه فاصله داریم و باید برای رفع این مشکل تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون فرماندار کرج افزود: یکی از اقداماتی که باید در این حوزه و برای افزایش سرانه مطالعه انجام دهیم، تسهیل در دسترسی به کتاب است و در همین راستا کتابخانه‌های عمومی نقش بسیار مهمی دارند.

مساعد افزود: باید به صورتی برنامه‌ریزی شود که مردم به ویژه جوانان با کمترین هزینه و کمترین صرف وقت و زمان به کتاب دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی و تاکیدات معظم‌له بر ضرورت افزایش مطالعه در کشور گفت: وقتی به زندگی حضرت آقا نگاه می‌کنیم و می‌بینم که معظم‌له با وجود گرفتاری‌ها و دغدغه‌های فراوانی که دارند، هرگز در مطالعه غفلت نمی‌کنند، لذت می‌بریم.

این مسئول افزود: رهبری معظم انقلاب اسلامی به عنوان یک فرد اندیشمند و اهل مطالعه الگویی ارزشمند برای همه ما به ویژه نسل جوان، دانشجویان و طلاب هستند و باید از برکات وجودی ایشان بیشترین استفاده را ببریم.

مساعد در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی برای ترویج مطالعه در کشور اشاره کرد و گفت: در این زمینه نهادهای متولی امور فرهنگی نقش مهمی دارند و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای افزایش سرانه مطالعه و تشویق مردم به کتابخوانی استفاده کرد.

وی در ادامه به یکی از طرح‌های فرمانداری کرج در حوزه تشویق مردم به مطالعه اشاره کرد و گفت: طی سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این حوزه در کرج انجام شده است.

مساعد ادامه داد: یکی از اقداماتی که می‌تواند در این زمینه موثر باشد، استقرار ایستگاه‌هایی برای کتاب و روزنامه‌خوانی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های عمومی شهرستان کرج است که امیدواریم این طرح عملیاتی و اجرایی شود.

وی افزود: همچنین باید طرح ایجاد ایستگاه‌های کتابخوانی در اتوبوس‌ها و ایستگاه‌های مترو با جدیت بیشتری پیگیری شود.

معاون فرماندار کرج در پایان تاکید کرد: فرمانداری کرج آمادگی دارد تا در اجرای طرح‌هایی که با هدف تشویق مردم به مطالعه اجرا می‌شود، مشارکت و حمایت جدی داشته باشد.

انتهای پیام/2302/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول