اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان:

رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه‌ای جامع در امر مطالعه است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در سالروز دیدار کتابداران با رهبر عزیز، رهنمودهای معظم له را راهگشا دانست و گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری، راهگشای مشکلات حوزه کتابخوانی و نقشه‌ای جامع در امر مطالعه است.

رهنمودهای مقام معظم رهبری نقشه‌ای جامع در امر مطالعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن زینلی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری اداره کل با اشاره به سالروز دیدار کتابداران با رهبر عزیز در سال 90، اظهار داشت: امروز روزی به یادماندنی و خاطره‌آفرین برای کتابداران است، روزی که کتابداران پر تلاش به دیدار مولای خود شرف حضور یافتند.

وی بیان داشت: معظم له در این دیدار رهنمودهای گرانبهایی در حوزه نشر مطالعه در سطح جامعه ارائه نمودند و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز این بیانات ارزشمند را سرلوحه کار خود قرار داده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در ادامه افزود: با توجه به پیشرفت‌هایی که جامعه بشری در سال‌های اخیر داشته و ظهور رسانه‌های جمعی و رشد شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی برخی گمان می‌کنند کتاب جایگاه خود را از دست داده، اما چنین نیست و بیشتر از گذشته احتیاجات بشری به کتاب رو به افزایش است.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در همین راستا و با تکیه به تأکیدات معظم له در این زمینه، برای گسترش و فراگیر شدن نهضت مطالعه مفید در سطح جامعه به ویژه در مناطق محروم، اداره کل با همکاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برنامه صبح بخیر ایران اقدام به ایجاد نخستین کتابخانه صبا در جزیره تنب بزرگ کرد.

زینلی تختی با ارزشمند دانستن ایجاد کتابخانه صبا بیان داشت: نخستین نکته‌ای که در این حرکت قابل تحسین است، تشویق مردم عزیز به اهدای کتاب و درگیر شدن بسیاری از خانواده‌ها با مفهوم مطالعه و یادآوری مجدد به امر کتابخوانی در سنین مختلف و دومین نکته مهم ورود حجم وسیعی از کتب به مناطق محروم از کتاب و کتابخانه است.

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر  اقدامات برای تشویق سنین مختلف به مطالعه و قرار دادن کتاب در سبد کالا، برپایی نمایشگاه‌های مختلف کتاب در شهرهای استان است.

همچنین برپایی گرامیداشت شاعران متعهد و معرفی کتب آنان، در راستای توجه به تأکید رهبری به محتوای مناسب کتاب و شناساندن کتاب خوب به علاقه‌مندان است تا از وقت خود بهترین بهره را ببرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان در خصوص تأکید رهبری به رواج کتاب در جامعه به طرح ایستگاه‌های مطالعه اشاره کرد و گفت: برای دسترسی آسان مردم به کتاب و قرار دادن کتابی با محتوای مناسب در اختیار شهروندان، تاکنون 9 ایستگاه مطالعه در استان راه‌اندازی شده است که انشاءالله تا پایان سال 11 ایستگاه دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود که در مجموع 20 ایستگاه مطالعه برای تشویق مردم به مطالعه و استفاده مفید علاقه‌مندان از وقت برپا می‌شود. 

زینلی تختی افزود: برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی از دیگر برنامه‌هایی است که توانسته بخش گسترده‌ای از جامعه را به سمت خواندن سوق دهد. اداره کل از این طریق توانسته هر ماه شاهد رشد شرکت‌کنندگان در این مسابقات باشد.

همچنین طرح کتاب من که شهروندان کتاب‌های مورد نظر خود را از کتابخانه سفارش می‌دهند نیز از جمله خدماتی است که مخاطب را جذب نموده است.

دبیر کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به کارهای عمرانی این حوزه گفت: کتابخانه‌های عمومی استان از تعمیر و زیباسازی کتابخانه‌ها نیز غافل نبوده و در مجموع با اختصاص اعتبارات عمرانی و اقدام به رنگ آمیزی و برطرف نمودن مشکلات ساختمانی، کتابخانه‌ها به فضایی آرامش بخش و جذاب تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: برای گسترش و توسعه کتابخانه در سطح استان با توافق و همکاری معاونت عمرانی استانداری هرمزگان، 30 کتابخانه روستایی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

زینلی تختی بیان داشت: از آنجا که در امر مطالعه باید توجه ویژه‌ای به کودکان و نوجوانان نمود، با تجهیز یازده کتابخانه عمومی، بخش کودک راه‌اندازی شد و همچنین تجهیزات فرسوده یازده کتابخانه دیگر تعویض گشت تا فضای بخش کودک چشمگیر و جذاب شود.

انتهای پیام/88001/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول