اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

امسال سال تحول بنیادی در روستاها و شهرهای استان بوشهر است

استاندار بوشهر گفت: امسال چهره‌ مرکز شهرستان‌ها و 30 روستای محروم استان بوشهر به صورت بنیادین متحول می‌شود.

امسال سال تحول بنیادی در روستاها و شهرهای استان بوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند بعد از ظهر امروز در جمع مردم بوشهر در مسجد الزهرای کوی دواس به تحولات در دست اجرا در استان بوشهر اشاره کرد و گفت: جانمایی فرودگاه بین‌المللی بوشهر انجام شده و برای ساخت این مکان 700 هکتار زمین در محدوده شهرستان بوشهر اختصاص یافته است.

وی در خصوص ساخت راه آهن بوشهر هم گفت: مدیریت راه آهن باید در بوشهر مستقر شود تا بتوان عملیات ساخت راه آهن بوشهر را با سرعت آغاز کرد تا در اجرای آن تسریع شود.

استاندار بوشهر ساخت راه آهن بوشهر را موجب رونق اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: با ساخت این جاده ریلی ضمن اینکه موجب برقراری ارتباط ریلی، جنوب به شمال، آسیای میانه به بوشهر و حوزه خلیج فارس و ترانزیت کالا از شمال به جنوب می‌شود، زمینه‌های متعدد اقتصادی برای استان فراهم می‌کند.

حسنوند از جابه‌جایی پادگان‌های نظامی به خارج از شهر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: وجود پادگان‌های نظامی در مرکز شهر بوشهر موجب مشکلات فراوانی شده است که مقام معظم رهبری، فرمانده کل قوا بر انتقال پادگان‌های نظامی تا فاصله 30 کیلومتری شهرها تاکید دارند.

وی همچنین چهره شهرها را متناسب با شان و منزلت مردم این مرز و بوم ندانست و گفت: چهره شهرها به ویژه مرکز استان زیبنده مردم بوشهر نیست که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با اجرای طرح‌های عمران شهری شاهد تحول چشمگیری خواهیم بود.

استاندار بوشهر از بهسازی 30 روستای محروم استان خبر داد و گفت: عملیات عمران روستایی از اول مرداد در 30 روستای محروم و پر جمعیت استان بوشهر با الگو قرار دادن روستای چارک آغاز می‌شود که در مدت 45 روز چهره و زیرساخت‌های این روستاها تغییر می‌کند.

حسنوند ساخت پل روگذر در میدان آزادی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با ساخت این پل ضمن اینکه شهر بوشهر از گره‌های ترافیکی خارج می‌شود، تحول چشمگیری در تغییر چهره شهر ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دیانت مردم استان از دیرباز برای همگان آشکار شده است تصریح کرد: مردم بوشهر از دیرباز با قرآن و اهل‌بیت مانوس بوده‌اند، به‌گونه‌ای که از جهات مختلف دین خود را به دین و کشور ادا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مردم بوشهر از قبل از انقلاب از زمان رئیسعلی دلواری تاکنون در راه احیای دین اسلام و نابودی جهان سلطه فداکاری های بی‌شماری داشته‌اند، افزود: رزمندگان بسیجی بوشهر در آب‌های خلیج فارس در نبرد مستقیم با آمریکای جنایتکار توانمندی و غیرت خود را نشان دادند، به‌گونه‌ای که این نبرد عزت‌آفرین در سرفصل مبارزات جهان قرار دارد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه وظیفه مسئولان در مقابل فداکاری و ایثارگری های شهداء و رزمندگان سنگین است، تاکید کرد: ما مسئولین نتوانسته‌ایم در مقابل این مردان و زنان بزرگ در استان بوشهر به وظیفه خود به نحو احسن عمل کنیم.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول