اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

توجه به فرهنگ تاثیرگذار اسلامی ـ ایرانی از اولویت‌های فرهنگی شهرداری است

شهردار شیراز گفت: توجه به رفتارها و فرهنگ و باورهای درست و تاثیرگذار اسلامی ایرانی یکی از اولویت‌ها در اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز است.

توجه به فرهنگ تاثیرگذار اسلامی ـ ایرانی از اولویت‌های فرهنگی شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی حوزه مدیریت دفتر شهردار این شهر، مهندس علیرضا پاک‌فطرت در حاشیه حضور در مراسم افطاری یکی از فرهنگ‌سراهای شیراز، اظهار داشت: یکی از وظایف مهم شهرداری، توجه به میراث‌های غنی فرهنگ دینی است، میراث‌هایی که زنده و پابرجا شدن آن زمینه‌ساز رخت بر بستن بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در هر جامعه‌ای است.

شهردار شیراز افزود: ارتقای فرهنگ دینی و مذهبی به ویژه ماه مبارک رمضان و روزه‌داری و افطاری دادن در صدر حرکت‌های فرهنگی شهرداری قرار دارد.

پاک فطرت با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های بسیار خوب دین اسلام، افطاری دادن به افراد روزه‌دار در ماه مبارک رمضان است، گفت: افطاری دادن به روزه‌داران باعث نزدیکی بیشتر دل‌های مسلمانان به یکدیگر شده و زمینه‌ای را فراهم می‌کند که مردم بار دیگر با سفره‌های بدون تجمل و تکلف، آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس آموزه‌های دین اسلام نباید با اسراف و تجمل، ثواب افطاری دادن را از بین برد، خاطرنشان کرد: نباید با تکلف و گستردن سفره‌های رنگین، تشریفاتی و تجملاتی، این سنت حسنه را به یک عمل حرام تبدیل کرده و باعث قطع صله رحم شد.

شهردار شیراز تلاش برای یادآوری و گسترش ساده‌زیستی به عنوان یکی از الگوهای رفتاری مسلمانان را از اهداف مهم گسترانیدن سفره افطاری در این شهر دانست و گفت: همبستگی و نزدیکی قلوب مسلمانان به یکدیگر باید در این ماه مبارک تقویت شود و یکی از راه‌های آن افطاری دادن به روزه‌داران است.

پاک فطرت نقش شهرداری‌ها را در ایجاد روحیه همبستگی و مشارکت بین شهروندان جدی و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: امروز شهرداری‌ها از یک مجموعه خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده‌اند که همین امر لزوم ورود آن را در بین مردم دوچندان می‌کند.

وی توجه به رفتارها و فرهنگ و باورهای درست و تاثیرگذار اسلامی ایرانی را یکی از اولویت‌ها در اقدامات فرهنگی شهرداری شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: این مجموعه خدوم همواره در کنار شهروندان بوده و همزمان با ارائه خدمات عمرانی، در زمینه مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت‌های بسیاری داشته و دارد.

شهردار شیراز با یادآوری اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان، تمام معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های شهرداری شیراز با گستردن سفره‎های بابرکت افطاری به شکلی ساده اما زیبا از شهروندان روزه‌دار پذیرایی کرده و می‌کنند، تداوم این حرکت تا پایان این ماه را خاطرنشان کرد.

پاک فطرت همچنین با اشاره به برگزاری جلسه تفسیر سوره مبارکه حجرات توسط آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، تصریح کرد: کارکنان شهرداری شیراز امسال با شرکت در این جلسات که هر روزه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع ) برگزار می‌شود، از برکات این ماه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/2448/ع/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول