اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی خبر داد

رایتل در خراسان شمالی در مرحله راه‌اندازی/ توقف وصول بیمه کارگران ساختمانی

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه راه‌اندازی تلفن رایتل از جمله طرح‌های سرمایه‌گذاری این سازمان است، گفت: اکنون ‌این شبکه تلفن در خراسان شمالی در مرحله راه‌اندازی است.

رایتل در خراسان شمالی در مرحله راه‌اندازی/ توقف وصول بیمه کارگران ساختمانی

محمود تمنانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بخشی از تجهیزات مربوط به نصب و راه‌اندازی تلفن رایتل در استان وارد شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک این نوع شبکه تلفن در خراسان شمالی با سرمایه‌گذاری این سازمان راه‌اندازی شود.

تمنانلو در پاسخ به سوالی در مورد بیمه کارگران ساختمانی گفت: پس از مصوبه مجلس عملاً دریافت بیمه کارگران ساختمانی در تأمین اجتماعی این استان متوقف شده است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری‌ها نیز در این زمینه همکاری خوبی داشته و نسبت به توقف بیمه کارگران ساختمانی اشرافیت داشته و در این مورد پرونده‌ای را به این سازمان ارسال نکرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه صندوق تأمین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه بیمه‌گزاران و دولت ایجاد شده است، گفت: نمی‌توان دخل و تصرفی در این صندوق کرده و عملاً تصرف آن از سوی هر مرکز یا سازمانی خارج از وظایف است.

وی مأموریت سازمان تأمین اجتماعی را بیمه اجباری برای شاغلان مزد بگیر و بیمه اختیاری برای سایر افراد دانست.

تمنانلو شمار بیمه‌های اختیاری و قراردادی در کشور را 45 نوع عنوان کرد و گفت: بیمه نویسندگان، مشاغل آزاد، رانندگان، زنان سرپرست خانوار، باربران و خادمان مساجد از جمله این بیمه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه همان‌طور که دستگاه‌های امنیتی امنیت لازم را برای مردم و جامعه ایجاد کرده در حوزه اجتماعی نیز تأمین اجتماعی این امنیت را برای آحاد مردم فراهم می‌کند، تصریح کرد: انجام این بیمه‌ها باعث تضمین آتیه افراد شده  و به واسطه آن کارگر با انگیزه و فراغ بیشتری به کار و تلاش می‌پردازد.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی همچنین به تعهدات این سازمان در قبال بیمه‌گزاران اشاره کرد و گفت: 18 نوع تعهد از سوی این سازمان تعریف شده که مستمری بازنشستگی، مستمری از کار افتادگی، مقرری بیمه بیکاری، مقرری و مستمری ایام بارداری از جمله این‌ها است.

وی همچنین دستمزد ایام بیماری، کمک هزینه وسایل پزشکی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، عائله مندی، حق اولاد، کمک هزینه اقامتی همراه بیمار و حمایت از بیماران خاص را از دیگر تعهدات تأمین اجتماعی برشمرد.

تمنانلو با اشاره به وجود 106 هزار و 928 بیمه گزار تأمین اجتماعی در خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات این سازمان در استان مکانیزه کردن 214 میلیون روز سابقه اعضای صندوق است.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه تمامی سوابق بیمه‌گزاران به صورت الکترونیکی با کمترین زمان قابل دریافت است.

تمنانلو با بیان اینکه ارائه این خدمات در گذشته به صورت سنتی انجام می‌شد، تصریح کرد: الکترونیکی کردن تمامی فرآیند بیمه و حذف کاغذ از رویکردهای این سازمان به شمار می‌رود.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان شمالی تدوین سند چشم‌انداز تأمین اجتماعی استان را هم برشمرد و گفت: این سند که در واقع چراغ راه این سازمان در خراسان شمالی بوده که اخیراً تصویب شده است.

انتهای پیام/63002/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول