اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشته‌های بدمینتون و دو و میدانی

بانوی قمی به مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء اعزام می‌شود

بانوی قمی در آغازین روزهای مرداد ماه همراه با کاروان تیم ملی کشورمان راهی مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء می‌شود.

بانوی قمی به مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء اعزام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، هفته آینده قرار است کاروان ورزشکاران عضو فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء راهی رقابت‌های جهانی در دو کشور اروپایی و آفریقایی شود که نکته جالب توجه حضور ورزشکاران قمی در ترکیب هر دو تیم است.

در ترکیب کاوران اعزامی ورزشکاران ناشنوای کشورمان به رقابت‌های جهانی ورزشکاران ناشنوا با عنوان المپیک تابستانی در کشور بلغارستان دو کاراته‌کای قمی حضور دارند که روز سی و یکم تیر ماه راهی صوفیه بلغارستان می‌شوند.

اما با فاصله زمانی حدود 48 ساعت قرار است کاروان ورزشکاران کشورمان متشکل از ورزشکاران بیماری‌های خاص و پیوند اعضاء راهی رقابت‌های جهانی در کشور آفریقای جنوبی شود که در این مسابقات نیز یک بانوی قمی عضو تیم ملی است.

مقصد ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضاء کشورمان برای شرکت در مسابقات جهانی سال 2013 شهر دوربان آفریقای جنوبی است و خانم ثریا پارس لاری همچون دوره قبل که در پیکارهای جهانی سال 2011 حضور داشت این بار در رقابت‌های جهانی شرکت می‌کند.

پارس لاری پرافتخارترین بانوی ورزشکار عضو هیئت ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضاء استان قم است که در کاروان اعزامی کشورمان به رقابت‌های جهانی در دو رشته ورزشی دو و میدانی و بدمینتون به میدان خواهد رفت.

این بانوی پرافتخار بعد از اینکه در سال 2011 در جریان رقابت‌های هجدهمین دوره مسابقات جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء در کشور سوئد چهره شاخص کاروان اعزامی کشورمان بود و به تنهایی چهار مدال رنگارنگ کسب کرد، بار دیگر در آستانه اعزام به رقابت‌های جهانی قرار دارد.

امسال قرار است رقابت‌های جهانی ورزشکاران پیوند اعضاء به میزبانی یک کشور آفریقایی یعنی آفریقای جنوبی برگزار شود و از کشورمان نیز همچون دوره گذشته ورزشکاران مستعد در رشته‌های گوناگون ورزشی راهی این مسابقات خواهند شد.

خانم پارس لاری برای کسب مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در این مسابقات در رشته دو و میدانی توانست بار دیگر با ثبت رکورد هفت متر و 89 سانتیمتر در رشته پرتاب وزنه رکورد شکنی کند و نفر اول رشته پرتاب وزنه برای اعزام به این رقابت‌ها لقب بگیرد.

این بانوی ورزشکار قمی در رشته بدمینتون نیز در دوره قبل در کشور سوئد توانست دو مدال کسب کند و در مجموع یکی از موفق‌ترین نمایندگان ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء ایران در جدال با تیم‌های مطرح دنیا لقب بگیرد.

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول