اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در رشته دو و میدانی صورت می‌گیرد

بخت‌آزمایی ورزشکاران جانباز و معلول قم برای اعزام به بازی‌های پارا آسیایی

ورزشکاران جانباز و معلول استان قم برای اعزام به رقابت‌های رشته‌های مختلف بازی‌های پارا آسیایی بخت خود را در انتخابی‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهند.

بخت‌آزمایی ورزشکاران جانباز و معلول قم برای اعزام به بازی‌های پارا آسیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با حضور 66 ورزشکار از 17 استان کشور مسابقات رکوردگیری دو و میدانی جانبازان و معلولین در مواد پرش و دو؛ فرصتی برای بخت‌آزمایی ورزشکاران جانباز و معلول به‌ منظور اعزام به بازی‌های پارا آسیایی به شمار می‌رود.

این رقابت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی انجمن دو و میدانی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برنامه‌ریزی شده و ورزشکاران مدعی در مسابقات رکوردگیری مواد پرش و دو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند تا شانس عضویت در تیم ملی را برای خود احیا کنند.

66 دو و میدانی‌کار شرکت‌کننده در این رقابت‌ها از 17 استان کشور، رقابت‌های خود را در مواد دوی 100 متر، 200 متر، 400 متر، 800 متر، هزار و 500 متر، پنج هزار متر و 10 هزار متر و پرش طول، پرش سه‌گام و پرش ارتفاع برگزار می‌کنند.

رقابت‌های این دوره به ‌منظور انتخاب افراد حائز شرایط برای اعزام به مسابقات پارا آسیایی کره جنوبی که سال آینده برگزار خواهد شد، پیش‌بینی شده و به همین منظور مشابه این مسابقات در شهریور ماه و در مواد پرتابی برگزار خواهد شد تا با مشخص شدن نفرات برتر و زیرپوشش قرار دادن آنها، بهترین نفرات به این مسابقات اعزام شوند.

این در حالی است که رقابت‌های شهریورماه با عنوان رقابت‌های باشگاهی، با نام پیشکسوت ارزنده دو و میدانی حسین برقچی برگزار خواهد شد و در حال حاضر پس از رقابت‌های جهانی فرانسه، مهم‌ترین رویداد پیش رو در رشته دو و میدانی، رقابت‌های پاراآسیایی کره جنوبی است.

البته در این میان در صورتی‌که تورنمنت یا رویدادی در خصوص دو و میدانی برگزار شود، افراد منتخب تیم ملی به عنوان مسابقات تدارکاتی در این رویدادها حضور خواهند یافت و در مواد پرش و دو، تعداد اندکی از بانوان اعلام آمادگی کردند که به دلیل پایین بودن نفرات، رکوردگیری از آنها در استان‌های محل سکونت خودشان انجام شده و چنانچه حائز شرایط باشند، در اردوهای آمادگی از آنها دعوت خواهد شد.

امسال رقابت‌های پارا آسیایی که مقدمه‌ای برای مسابقات پارا آسیایی سال 2014 در کشور کره جنوبی است در نیمه دوم سال به میزبانی کشور مالزی به انجام می‌رسد و چیزی شبیه به رقابت‌های بازی‌های سالنی آسیا است که در اینچئون کشور کره جنوبی برگزار شد و مقدمه بازی‌های آسیایی سال 2014 در این کشور به شمار می‌رفت.

انتهای پیام/78002/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول