اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شروع گمانه‌زنی‌ها برای کابینه دولت جدید

بودن یا نبودن بحثی داغ برای استانداری مازندران

با شروع گمانه‌زنی‌ها برای کابینه دولت جدید، گمانه‌زنی برای انتخاب استانداران نیز آغاز شد و این موضوع که آیا مدیران ارشد استانداری مازندران دچار تغییر و یا تثبیت خواهند شد جای بحث دارد.

بودن یا نبودن بحثی داغ برای استانداری مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، با خلق حماسه‌ مردم در 24 خرداد ماه سال و پس از تایید انتخابات ریاست جمهوری در کشور به طور همزمان نیز رایزنی برای انتخاب کابینه در برنامه کاری مسئول منتخب مردم قرار گرفت.

رئیس جمهور منتخب مردم پس از انتخابات و برای تکمیل کادر مدیریتی خویش، رایزنی‌هایی را برای انتخاب کابینه خویش در برنامه کاری خویش قرار داد.

با پایان انتخابات، گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب کابینه دولت یازدهم در سطح رسانه‌ها مطرح شد که حسن روحانی رئیس جمهور منتخب اعلام کرد که مسائل مطرح شده در سطح رسانه‌ها رسمی نیست.

هر چند دفتر امور رسانه‌های رئیس جمهور منتخب گمانه‌زنی‌ها را رسمی ندانست ولی در استان‌ها و شهرهای کشور، برای استانداران، فرمانداران و بخشداران، افرادی معرفی می‌‌شوند که آمارشان کم نیست.

گمانه‌زنی برای معرفی استاندار مازندران نیز این روزها به اوج خود رسید و با نشستی که احمد ناطق نوری با مجمع نمایندگان مازندران داشت نیز بر این گمانه‌زنی‌ها صحه گذاشت.

برخی گمانه‌زنی‌ها از ماندگاری طاهایی برای پست استانداری مازندران حکایت دارد و استدلال‌شان هم میانه‌روی استاندار فعلی مازندران است.

 برخی‌ها حتی سابقه مدیریتی وی در چهار دولت گذشته را ملاک ارزیابی‌شان قرار دادند و این احتمال را بر خود فرض می‌دانند که حسن روحانی کلید استانداری مازندران در دولت یازدهم را به دست طاهایی می‌سپارد.

البته استاندار مازندران بلافاصله بعد از برگزاری انتخابات، نشستی با کشاورزیان استاندار دوره هاشمی و یکی از نزدیکان به یاران رئیس جمهور منتخب در مازندران داشت.

این احتمال وجود دارد که در این نشست مسائل مربوط به استانداری مطرح شده باشد ولی طاهایی در نشست اخیری که با خبرنگاران فارس داشت این موضوع را تایید نکرد.

طاهایی به خاطر حضور در دولت‌های سابق راه تعامل در استان را نهادینه می‌کند و حتی در دولت نهم و دهم از برخی اقدامات دولت‌های قبلی نیز دفاع می‌کرد.

طاهایی استاندار فعلی مازندران ثبات مدیریتی را در برنامه کاری خویش قرار می‌دهد ولی برخی صاحبنظران سیاسی در مازندران می‌گویند اگر وی به عنوان استاندار دولت روحانی در مازندران مشغول به کار شود به ناچار باید معاونان جدیدی معرفی کند.

استان مازندران مدتی است که در مسیر توسعه قرار گرفت و برای اینکه این توسعه به خوبی اجرایی شود نیاز است که مدیری توانمند و پرکار و اهل ریسک در استان قرار گیرد.

در حال حاضر مهم‌ترین چالش‌های استان مازندران عدم توسعه کشاورزی، عدم پیشرفت صنعت، عدم وضعیت مشخص گردشگری و ... است.

بهره‌گیری از مشاوران جوان و توانمند و برخورد با مدیران کم‌کار و توبیخ آنها در برنامه کاری استاندار جدید قرار گیرد تا استان مازندران از حالت انفعالی خارج شود.

بسیاری از مشکلاتی که در استان وجود دارد به خاطر قوانین دست و پاگیر و عدم اشرافیت مدیران به قوانین است که برای مردم مشکل ایجاد می‌شد که این موضوع بارها توسط استاندار مازندران در جلسات متعدد درباره ارتباط با فرمانداری‌های ویژه مطرح شده بود.

به گزارش فارس، در کنار فرضیه تثبیت مدیریت در استانداری مازندران افراد دیگری نیز مطرح هستند که به محض اطلاع دقیق اطلاع‌رسانی می‌شود.

کلید استانداری مازندران بعد از این دولت به دست هر فرد یا گروهی قرار می‌گیرد نیاز است که اولا به توسعه استان با نگاه بازتری نگریسته شود و دوم اینکه رفع مشکلات و اساسی را در برنامه کاری خویش قرار دهد.

انتهای پیام/86004/ط40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول