اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل:

13 بقعه متبرکه در آمل میزبان طرح ضیافت الهی هستند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان برنامه‌های فرهنگی مذهبی از نماز صبح تا ساعاتی پس از افطار در قالب طرح ضیافت الهی در 13 بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

13 بقعه متبرکه در آمل میزبان طرح ضیافت الهی هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام حسین مهدیان اظهار کرد: همزمان با ایام ماه مبارک رمضان روحانیون در هر یک از امامزاده‌های مجری طرح ضیافت الهی در شهرستان حضور یافته و به انجام فعالیت‌های فرهنگی و ارائه سخنرانی و مشاوره‌های مذهبی می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل تعداد امامزاده‌های مجری این طرح را 13 مورد خواند و اضافه کرد: به هر یک از این اماکن مقدسه به تناسب جمعیت زائرین، مبلغ اعزام شده که این مبلغین اعزامی از حوزه علمیه قم و مبلغان بومی هستند.

وی سخنرانی روزانه، برپایی نمایشگاه، کلاس تفسیر و جزءخوانی قرآن کریم را از مهم‌ترین برنامه‌هایی برشمرد که در قالب این طرح به اجرا در می‌آید.

مهدیان افزود: در برخی بقاع متبرکه غرفه‌ای با عنوان خیمه‌های معرفت برقرار است که برنامه‌های این غرفه‌ها شامل پاسخگویی به سؤالات شرعی، تحلیل فرق، بررسی و تحلیل مسائل روز است.

وی همچنین افزود: برپایی محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌ها در ایام ماه مبارک رمضان امسال است.

مهدیان امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، ابوالفضلی اوجی‌آباد، تکیه اسک، امامزاده محمد طاهر مطهر، امامزاده قاسم(ع) چاکسر، امامزاده حسن(ع) اشکارکلا، امامزاده سید رضی و سید ذوالفقار(ع)، امامزاده درویش اسماعیل(ع)، امامزاده عبدالله شهنه‌کلا، بقعه خضر(ع)، بقعه شاه‌زید(ع) و امامزاده معصوم تکیه آملی را از جمله امامزادگان مجری این طرح در شهرستان آمل بر شمرد.

 برگزاری طرح ضیافت الهی در 16 بقعه متبرکه بابلسر

در دیگر خبر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران آمده است؛ رئیس اوقاف و امور خیریه بابلسر گفت:‌ طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در 16 بقعه متبرکه این شهرستان در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری اظهار داشت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه بابلسر برگزار و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ضیافت الهی که در 16 بقعه متبرکه و امامزاده شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار برگزار می‌شود که برای حضور و استفاده بیشتر مردم این شهرستان از فیوضات ماه مبارک رمضان، برنامه‌های فرهنگی و قرآنی متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه بابلسر با بیان اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان با نور قرآن منور می‌شود، افزود: در سال جاری طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده کریم و رحیم(ع، امامزاده حسن(ع)، امامزاده عبدالله(ع)، امامزاده ادریس(ع)، امامزاده ذکریا(ع)، امامزاده قاسم(ع)، امامزاده سیداحمد(ع)، امامزاده سید محمد(ع)، امامزاده فخرعلی(ع)، بی‌بی سر روضه، بی‌بی حلیمه خاتون، آقا سید رضا(ع)، هشتاد تن(ع)، امامزاده غریب‌آقا(ع) و امامزاده عسگری(ع) شهرستان بابلسر و فریدونکنار در حال برگزاری است.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول