اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابطحی خبر داد

اعزام ستاره بسکتبال با ویلچر قم به مسابقات جوانان جهان

سرپرست تیم بسکتبال با ویلچر ایثار استان قم از اعزام عضو جوان این تیم به مسابقات قهرمانی جوانان جهان خبر داد.

اعزام ستاره بسکتبال با ویلچر قم به مسابقات جوانان جهان

یحیی ابطحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر رده سنی جوانان کشورمان بعد از چهار سال دوری از میادین برون مرزی به دلیل محرومیت، با نخستین حضور در میادین رسمی این رشته توانست عنوان قهرمانی را کسب کند.

وی ادامه داد: این موفقیت نشان می‌دهد که ایران واقعا در رشته بسکتبال با ویلچر غنی و پرقدرت است و در این چهار سال جای ملی پوشان بسکتبال با ویلچر کشورمان در مسابقات مختلف آسیایی، جهانی، بین‌المللی و پاراالمپیک بسیار خالی بوده است.

سرپرست تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم اضافه کرد: در رقابت‌های بسکتبال با ویلچر قهرمانی جوانان آسیا تیم‌های قدرتمندی همچون ژاپن و استرالیا حضور داشتند ولی تیم ملی جوانان کشورمان با اقتدار این حریفان را از پیش رو برداشت و قهرمان شد.

وی تصریح کرد: دلیل اهمیت این موفقیت درخشش عضو تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در ترکیب تیم ملی جوانان کشورمان یعنی محمد محمدنژاد است که به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی و موثر در قهرمانی ایران در این رقابت‌ها تاثیر مثبت داشت.

ابطحی بیان کرد: با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات بسکتبال با ویلچر جوانان آسیا، تیم ملی کشورمان جواز حضور در رقابت‌های همین رده سنی در پیکارهای جهانی را نیز کسب کرده است و باید کمتر از یک ماه دیگر در این مسابقات به مصاف حریفان برود.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر جوانان در ترکیه به انجام می‌رسد، یاد آور شد: به همین منظور کادر فنی تیم ملی جوانان برای تشکیل نهمین اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان از 14 بازیکن شاخص برای حضور در تمرینات دعوت کرد.

سرپرست تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم بیان داشت: نهمین مرحله از تمرینات تیم ملی‌ بسکتبال با ویلچر جوانان در کمپ تیم‌های ملی جانبازان و معلولین به انجام رسید و در آن ورزشکارانی از استان‌های تهران، ایلام، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، فارس، قم، مرکزی، اصفهان، مازندران و یزد حضور داشتند.

وی افزود: حسن اسدیایی از ایلام، امید‌هادی اطهر از تهران، محمد اندایش از خراسان رضوی، مسلم رستم‌زاده از خوزستان، مرتضی ابراهیمی از زنجان، میلاد خردمند از فارس، محمد محمدنژاد از قم، محمدحسن سیاری، ابوالفضل شیرین‌آبادی، مرتضی عابدی و میثم پارسا از مرکزی، علی کریمی از اصفهان، یمان یعقوبی از مازندران و علی تفتیان از یزد ملی‌پوشان دعوت شده به این اردو هستند.

ابطحی یادآور شد: تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر نظر محمدرضا دستیار، سرمربی تیم ملی و حبیب قربانلو، مربی تیم ملی برگزار شده و محمد پورمقدم به عنوان مربی بدنساز و سیدکاظم حسینی به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارند و این تمرینات به منظور آمادگی حضور در رقابت‌های جهانی ترکیه و پس از آن رقابت‌های پاراآسیایی جوانان مالزی تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/78002/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول