اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

رمضان ماه استراحت و اتلاف وقت نیست

امام جمعه جیرفت گفت: ماه رمضان ماه استراحت و وقت تلف کردن نیست، ماهی است که باید بکوشیم تا تمام جوارح خود را از رفتن به سوی گناه باز داریم.

رمضان ماه استراحت و اتلاف وقت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جیرفت با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یک فرصت طلایی و سرنوشت‌ساز است و برای بهره‌مندی از این ماه باید نهایت استفاده را کرد، اظهار داشت: رمضان ماه برکت و مغفرت است.

وی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های عملی خود باید از ماه رمضان بیشترین بهره را ببریم، افزود: ماه رمضان ماه استراحت و وقت تلف کردن نیست، ماهی است که باید بکوشیم تا تمام جوارح خود را از رفتن به سوی گناه باز داریم.

عسکری با اشاره به اهمیت برپایی نماز به ویژه در اول وقت عنوان کرد: باید نماز در زندگی ما جایگاه خودش را داشته باشد و آن را به عنوان برنامه اصلی و در رأس برنامه‌ها قرار دهیم.

امام جمعه جیرفت انجام صله رحم، دلجویی از همسایگان و تطهیر اموال را از مهم‌ترین اعمال در ماه رمضان دانست و بیان داشت: برقراری صلح و دوستی با دیگران نیز توصیه شده است.

وی با بیان اینکه دهمین روز از ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) است، خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگ به دلیل خدماتی که به پیامبر (ص) و اسلام داشت، سال رحلت ایشان را عام‌الحزن یعنی سال عزای عمومی اعلام کردند.

عسکری با اشاره به اینکه نقش زنان در جامعه بیشتر از مردان است و می‌توانند منشأ خیر و برکت باشند، گفت: حضرت خدیجه در اسلام پیش‌قدم و یار اسلام و پیامبر بود و از دین نوپای اسلام حمایت و فاطمه (س) را در دامن خود تربیت کرد.

انتهای پیام/ژ80010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول