اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل:

4500 ناظر شورای نگهبان در اردبیل ساماندهی شده‌اند / شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات در استان اردبیل گفت: چهار هزار و 500 نفر نیروی مخلص ناظر شورای نگهبان در استان اردبیل ساماندهی شده‌اند تا در امر انتخابات به وظیفه خطیر خود عمل کنند.

4500 ناظر شورای نگهبان در اردبیل ساماندهی شده‌اند / شورای نگهبان حافظ اسلامیت نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام عبدالله بیدار پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با گرامیداشت 26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مقدس و صیانت‌کننده قانون اساسی اظهار داشت: شورای نگهبان از با اهمیت‌ترین نهادهایی است که وظیفه حراست و صیانت از قانون اساسی و حاکمیت شرعی و دینی را در جامعه دارد.

وی عنوان کرد: به دنبال تجربه تلخ نهضت مشروطیت و قانون نوشته شده در آن با تأکید امام راحل (ره) قانونگذاران سعی کردند نهادی را تشکیل دهند تا بر مصوبات مجلس نظارت کرده و تطبیق آن با قوانین اسلامی، دینی و شرعی را بسنجند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل افزود: بر همین اساس اول اسفندماه سال 58، 6 نفر فقیه شورای نگهبان تأیید شد تا بر اولین دوره انتخابات مجلس که 7 خرداد سال 59 برگزار شد، نظارت کنند.

بیدار ادامه داد: بعد از تشکیل مجلس 29 تیرماه سال 59 شورای نگهبان فعالیت خود را آغاز کرد و این شورا اولین نهادی بود که از دست امام راحل حکم گرفت.

وی، ضرورت وجود شورای نگهبان را براساس اصل چهار قانون اساسی یادآور شد و خاطرنشان کرد: وظیفه اول و اصلی شورای نگهبان نظارت بر قوانین و مقرراتی است که در مجلس شورای اسلامی مصوب می‌شود که این مصوبات بدون تایید شورای نگهبان اعتبار قانونی ندارد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل گفت: اعضای شورای نگهبان شش نفر حقوقدان و شش نفر فقیه هستند که حقوقدانان توسط رئیس قوه قضاییه به مجلس معرفی و با رای مجلس انتخاب می‌شوند که مدت مسئولیت آنها نیز شش سال است.

بیدار، دومین وظیفه این شورا را نظارت بر کلیه انتخابات اعم از مجلس خبرگان، ریاست جمهوری، مجلس و همه‌پرسی‌های احتمالی توصیف کرد و ابراز داشت: برای آخرین بار حضور مقتدرانه این شورا را در برگزاری با شکوه انتخابات 24 خرداد شاهد بودیم که با تلاش ناظران و دست‌اندرکاران انتخابات سعی شد حضور مردم حماسی و دشمن‌شکن باشد.

وی با بیان اینکه در انتخابات 24 خرداد در سطح استان یک هزار و  600 شعبه اخذ رای پیش‌بینی شده و بیش از 4 هزار و 500 نفر نیروی آموزش دیده ساماندهی شده بودند، تصریح کرد: صحت و سلامت برگزاری انتخابات به حدی بود که بعد از پایان انتخابات حتی یک مورد شکایت نیز به هیئت نظارت واصل نشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل ادامه داد: ما در قالب یک شبکه پویا، فعال و دقیق این 4 هزار و 500 نفر نیرو را ساماندهی کرده و آموزش‌های عمومی و تخصصی در هر دوره از انتخابات برای آنها برگزار می‌کنیم.

بیدار با اعلام اینکه حضور با بصیرت ناظران شورای نگهبان در کنار سایر عوامل سبب شد تا 24 خرداد برگ زرین دیگر به اوراق طلایی انقلاب اسلامی افزوده شود، اظهار داشت: جا دارد از تلاش عوامل اجرایی، امنیتی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در برگزاری با شکوه انتخابات قدردانی کنیم.

وی، سومین وظیفه شورای نگهبان را تفسیر قانون اساسی با درخواست مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و اعضای شورای نگهبان اعلام کرد و افزود‌: شورای نگهبان تنها نهادی در کشورهای جهان است که قوانین مصوب مجلس را با موازین شرعی، دینی و قانونی می‌سنجد تا کوچکترین خطایی صورت نگیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اردبیل در پایان سخنان خود تاکید کرد: در هیچ جای دنیا چنین نهاد ناظری وجود ندارد و به یقین این شورا حافظ اسلامیت نظام است.

انتهای پیام/62001/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول