اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

بهبود وضع کشور با برقراری ارتباط با آمریکا دروغ است

امام جمعه شهر آبیک گفت: اینکه برخی فکر می‌کنند با برقراری ارتباط با آمریکا وضع کشور بهبود می‌یابد دروغی بیش نیست چراکه آمریکا دشمن سرسخت اسلام و انقلاب است.

بهبود وضع کشور با برقراری ارتباط با آمریکا دروغ است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: مردم باید بدانند که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها جز به منافع نامشروع خود به چیز دیگری فکر نمی‌کنند و برای هیچ دولت و ملتی ارزش و بهایی قائل نیستند.

وی افزود: تا زمانی که مردم به اسلام، قرآن کریم، اهل بیت (ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری وفادار و برای عزت، شرف و کرامت انسانی ارزش قائل هستند، استکبار جهانی با ما سازش نکرده و کوتاه نخواهد ماند.

خطیب جمعه شهر آبیک بهترین راه مقابله با تحریم‌ها و ایستادگی در برابر مسئله هسته‌ای کشور را اقتصاد مقاومتی ذکر و خاطرنشان کرد: می‌توان با تولید ملی و داخلی، پرهیز از اسراف و تبذیر و جلوگیری از مصرف بی‌رویه به اقتصاد مقاومتی تحقق بخشید و تحریم‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

موسوی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بیشترین ضرر و ملت ایران کم‌ترین ضرر را از تحریم‌ها می‌برند چراکه امروز صدای مردم غرب هم درآمده است.

وی اظهار امیدواری کرد که دولت یازدهم با نپرداختن به مسائل حاشیه‌ای و حرکت کردن در مسیر ولایت فقیه، برای تحقق حماسه اقتصادی سنگ تمام بگذارد.

فلسفه روزه تحصیل تقوا است

امام جمعه شهر آبیک در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان اینکه فلسفه روزه تحصیل تقوا است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است و نتیجه روزه‌داری هم باید تحصیل تقوا باشد.

موسوی افزود: انسان باید در پرتو نورانی تقوا که با عمل صالح به دست می‌آید و دوری از گناه در ماه مبارک رمضان به تهذیب نفس بپردازد.

خطیب جمعه شهر آبیک با اشاره به 10 ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه (س) همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) خاطرنشان کرد: این بانوی بزرگوار اسلام جزو چهار بانوی برتر عالم بشریت است که تمام اموال خود را به پیامبر اکرم (ص) هدیه کرد.

موسوی اضافه کرد: نقش اقتصادی حضرت خدیجه (س) در پیشرفت نهضت جهانی اسلام بی‌بدیل بوده است.

وی افزود: حضرت خدیجه (س) که در ناز و نعمت بزرگ شده بود، سه سال همراه پیامبر و یارانش در شعب ابی‌طالب ماند و محاصره اقتصادی را تحمل کرد.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به روایات وارده مبنی بر اینکه هفت مصیبت بزرگ در انتظار انسان است، اذعان داشت: گناه عابد، خسته شدن و به ستوه آمدن مومن از عبادت کردن، محتاج شدن مومن، خیانت کردن امین، ورشکسته شدن ثروتمند، ذلیل شدن عزیز و معتبر شدن گدا هفت مصیبت است که ممکن است هر انسانی دچار آن شود.

ادا نکردن حق خدا مانع استجابت دعاست

موسوی شناخت خدا و ادا نکردن حق خدا، ایمان آوردن به رسول خدا (ص) و مخالفت کردن با سنت و سیره ایشان، قرآن خواندن و عمل نکردن به این کتاب الهی، ترسیدن از جهنم را از دلایل مستجاب نشدن دعاهای انسان طبق روایات برشمرد و تصریح کرد: رغبت داشتن به بهشت ولی انجام اعمال دور کننده از بهشت، دوست شدن با شیطان و عیب‌جویی از مردم از دیگر موانع اجابت دعا است.

وی کسب تقوای الهی، انجام اعمال صالح، پاک کردن باطن، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را سبب استجابت دعا دانست و افزود: امام علی (ع) فرموده است که «تقوای الهی داشته باشید، اعمالتان را صالح قرار دهید، نیت‌هایتان را خالص کنید، امر به معروف و نهی از منکر کنید تا دعاهایتان به استجابت برسد» که مطلوب است انسان در ماه مبارک رمضان با خود عهد و پیمان ببندد از گناهان دوری کرده تا در پایان ماه، شاهد تحولی بزرگ در خود شود و بتواند در طول سال به آن استمرار دهد.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به سالروز ولادت امام حسن (ع) در روز پانزدهم ماه مبارک رمضان بر مطالعه کتاب صلح‌الحسن نوشته دانشمند شیعی عرب‌زبان با ترجمه رسا و قلم شیوای مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: گرچه خواندن دعای مجیر در طول سال سفارش شده ولی مطلوب است انسان به ویژه جوانان در 13، 14 و 15 ماه مبارک رمضان از خواندن این دعای پرفیض غفلت نورزند که ثواب بسیاری در ایام‌البیض این ماه دارد.

موسوی بر ریشه‌ای رفع شدن مشکل شهر آبیک از سوی مسئولان تأکید کرد و ابراز داشت: مسئولان باید به طور عادلانه نسبت به رفع قطعی آب در مناطق و محله‌های شهر آبیک اقدام کنند.

انتهای پیام/77006/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول