اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

مسلمان واقعی باید تقوای اقتصادی داشته باشد

امام جمعه همدان گفت: ماه رمضان یک دوره دانشگاه است که به ما یاد می‌دهد که اهل تقوا باشیم، چراکه اگر مسلمانی تقوای اقتصادی داشته باشد، یک مؤمن و مسلمان واقعی است.

مسلمان واقعی باید تقوای اقتصادی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان با اشاره به نزدیک شدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: امام حسن(ع) بسیار غریب بود و این غریبی به حدی است که در میان ما شیعیان نیز غریب هستند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته برای تولد امام حسن(ع) حتی یک لامپ هم روشن نمی‌شد، اما امروز می‌بینیم که تولد ایشان به خوبی در حال برگزاری است، افزود: شیعه باید برای برای اهل بیت مایه بگذارد و غریب‌زدایی کند چرا اگر امام حسن(ع) به داد اسلام نرسیده بود ما الان در این جا نبودیم.

خطیب جمعه همدان خاطرنشان کرد: عاشورا قبل از این که حسینی باشد حسنی بود چرا که امام حسن مجتبی(ع) زمینه ساز کربلا بود و عاشورا بعد‌ها شکل گرفت.

وی یادآور شد: تمام آنچه که در زمین خورشید بر آن می‌تابد یک طرف و عملکرد امام حسن(ع) برای ما نیز یک طرف است.

محمدی در ادامه سخنان خود گفت: امسال در ماه مبارک رمضان کمیته امداد خمینی(ره) به 150 هزار نفر از فقرا و ایتام افطاری می‌دهد و یک سبد کالایی نیز توزیع خواهد کرد.

امام جمعه همدان ادامه داد: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کردند که در استان همدان 7 هزار و 800 نفر یتیم وجود دارد که نیازمند کمک هستند و حامی می‌خواهند.

وی با اشاره به زندگی حضرت خدیجه(س) و ثروتی که ایشان به پای اسلام ریختند، افزود: هنگامی که حضرت خدیجه(س) از دنیا رفتند از مال دنیا به اندازه‌ای خرید کفن هم پول نداشتند به طوری که رسول خدا(ص) عبای خودشان را برای حضرت خدیجه کفن کرد و ایشان را دفن کرد.

محمدی تأکید کرد: با نگاهی به این معصومان که سه روز روزه می‌گرفتند و غذای خودشان را به فقرا می‌دادند حال چه اشکالی دارد که هر کدام از ما مسلمانان اگر می‌توانیم یکی از این یتیمان را حمایت کند و خرج او را به عهده بگیرد.

وی اضافه کرد: طبق اعلام کمیته امداد امام 2 هزار و 200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد مستأجر هستند و 40 هزار نفر نیز در قالب طرح محسنین سالمند هستند که زیر پوشش کمیته امداد زندگی می‌کنند.

امام جمعه همدان بیان داشت: یک عده زندانی به جرائم غیر عمد نیز در زندان‌ها هستند که با همکاری ستاد دیه هر روز از ماه مبارک رمضان دو یا سه نفر آزاد می‌شوند.

وی با اشاره به تجمع ثروت در جامعه اذعان کرد: تا بخواهیم ثروت در بین مردم زیاد است اما آن‌هایی که اسیر مال و  ثروت هستند و دلشان نمی‌خواهد از ثروتشان خرج کنند، گرفتار دردهای بی درمان هستند که علاج ندارد.

محمدی یادآور شد: ماه رمضان یک دوره دانشگاه است که به ما یاد می‌دهد اهل تقوا باشیم چرا که اگر مسلمانی تقوای اقتصادی داشته باشد یک مؤمن و مسلمان واقعی است.

وی با اشاره به معنی تقوای اقتصادی گفت: تقوای اقتصادی یعنی همانی که قبلاً می ‌گفتند شخصی از آب شب هم پرهیز می‌کند، یعنی اینکه از هر راهی که مال حرام آمد پس بزند و خودش را محدود به حلال خدا کند.

امام جمعه همدان ادامه داد: در روز قیامت همه خلایق در جلوی آفتاب سوزان قیامت هستند و 10 قشر در بین این خلایق در سایه می‌مانند و یکی از این 10 قشر افرادی هستند که به جوانان در سن ازدواج کمک می‌کنند تا تشکیل زندگی دهند.

وی با اشاره به مانع جدی بر مسیر تقوا گفت: اهل فن چهار مانع را سد راه تقوای انسان می‌دانند که یک مانع جدی حب دنیا است و اگر کسی اسیر زرق و برق دنیا باشد نمی‌تواند تقوا داشته باشد.

محمدی یادآور شد: مال دنیا بد نیست اما آنچه که انسان را بیچاره می‌کند محبت به دنیاست که سر آغاز همه گناهان است و تمام ربا و رشوه و گناه و ... از محبت دنیا و دل بستن به مال دنیا سرچشمه می‌گیرد.

امام جمعه همدان اضافه کرد: محبت دنیا عقل را زائل و قلب انسان را تیره می‌کند به طوری که حکمت در گوش او فرو نمی‌رود، اما اگر ماه رمضان کاری کرد که محبت دنیا از ما دور شد آنوقت می‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی با اشاره به وضع بی‌حجابی و بسیاری از مسائل دیگر در جامعه افزود: این افراد با این بی‌حجابی می‌خواهند تا کجا بروند در آخر هم وضع بسیاری‌شان روشن است، به خصوص که تمام بی‌حجابی آنی نیست که ما می‌بینیم بلکه شاهد هستیم نیروی انتظامی باند‌های فسادی را دستگیر کردند که شروع کارشان از یک خلاف کوچک بوده است.

محمدی در ادامه سخنان خود به تشکیل دولت دهم و پایان یافتن دولت نهم و دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب اشاره و افزود: دولت نهم انصافاً دولت بسیار خوبی بود گرچه ضعف‌هایی در هر جایی هست اما نباید به خاطر یک ضعف همه خوبی‌ها را نادیده بگیریم، چرا که نادیده گرفتن خوبی‌ها نامردی و اجحاف است.

وی در پایان سخنانش گفت: تشکیل دولت دهم نیز برای افرادی که می‌خواهند در این عرصه فعالیت کنند یک مقدمه است که محبت دنیا را از خودشان دور کرده و خالصانه خدمت کنند.

انتهای پیام/89024/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول