اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

قرآن کریم کتاب زندگی، قانون و عمل است

امام جمعه قروه گفت: قرآن کریم کتاب زندگی، قانون و عمل است که معارف بلند آن در هر زمان نو و تازه بوده و همانند خورشید همیشه و برای همه زمان ها نورافشانی دارد.

قرآن کریم کتاب زندگی، قانون و عمل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در محفل بزرگ قرآنی خانواده‌های کارکنان فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان قروه با بیان این مطلب گفت: در جمهوری اسلامی، محافل دینی‌ مرکز‌ اصلی‌ برای‌ نشر معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی‌ به منظور ‌رشد و تعالی جوانان است و حضور ‌جوانان در محافل دینی‌ موجب گسترش تعالیم‌ الهی‌ در نظام اسلامی می‌شود.

به گفته امام جمعه قروه، از جمله موانع گسترش فرهنگ قرآنی، مرگ ارزش‌های اخلاقی در جامعه و روابط انسانی است که همگی ناشی از دنیا‌طلبی، فراموشی دین و احکام الهی است.

وی با تاکید بر فضاسازی و گسترش فرهنگ حیات‌بخش قرآن‌کریم در جامعه، گفت: باید زمینه‌های بیشتر انس و آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف با چهره‌های قرآنی و ارتقاء سطح معلومات قرآنی آحاد مردم از طریق محافل انس با آن به ویژه در ماه بهار قرآن افزایش یابد.

وی با بیان اینکه دستیابی به جامعه‌ای متمسک به قرآن و عترت و برخوردار از ایمان و عمل صالح، در راستای تحقق اندیشه‌های معمار بزرگ انقلاب اسلامی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و ارتقای ایران به کشوری توسعه یافته با هویتی اسلامی ـ انقلابی، در گرو عزم ملی و اراده هماهنگ  برای توسعه فرهنگ قرآنی است .

احیا تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه مستلزم اصلاح و انطباق نظام‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و خرده نظام‌های آن با مبانی قرآنی عنوان کرد .

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کردستان گفت: قرآن کریم وحی‌نامه الهی است که برای هدایت نظری و عملی انسان در همه عصرها است و آن‌گونه که در روایات اهل بیت (ع) آمده معارف بلند آن در هر زمان نو و تازه است، همانند خورشید که همیشه و برای همه زمان‌ها نورافشانی دارد.

احیا تصریح کرد: هر میزان انسان نسبت به عظمت و منزلت قرآن و نقش آن در زندگی خویش جاهل باشد، به همان میزان شوق و ذوق او در اطاعت از آن کمتر خواهد شد؛ وقتی انسان نداند که این کتاب چه فایده و برکاتی برای او دارد، به یقین رغبتی در توجه و پیروی از آن نشان نمی‌دهد.

امام جمعه قروه افزود: رسالت دینی و فرهنگی ما ایجاب می‌کند که در جامعه معاصر با تبیین نقش اصلی قرآن، مفاهیم و ارزش‌های اسلامی با هرگونه تهاجم فرهنگی که دین و ارزش‌های دینی را نشانه گرفته است مقابله نماییم.

وی با بیان اینکه زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد خاطرنشان کرد: قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در بر گیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین‌کننده سعادت فردی و اجتماعی و دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد، به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب خواهد کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

انتهای پیام/79009/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول