اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد

رونمایی از سایت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن کریم

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از سایت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن کریم رونمایی خواهد شد.

رونمایی از سایت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوز‌ه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام علی مولایی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در ستاد مرکز و مدارس علمیه قابل توجه است گفت: از جمله فعالیت‌های قرآنی ستاد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران می‌توان به اقدامات دفتر فناوری اطلاعات اشاره کرد.

وی از ارائه سایت ویژه قرآنی و تهیه سامانه قرآن به عنوان برخی اقدامات دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران یاد کرد و ادامه داد: سایت قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن کریم رونمایی خواهد شد.

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران از معرفی وبلاگ‌های برتر قرآنی زیر پوشش سامانه وبلاگ حوزه‌های علمیه خواهران در غرفه این مرکز در نمایشگاه قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: در این غرفه شاهد ارائه نرم‌افزار حضرت خدیجه(س) حاوی ماخذشناسی زندگی حضرت خدیجه(س) هستیم.

وی با بیان اینکه در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران مسابقه وبلاگ‌نویسی قرآنی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تمام خواهرانی که وبلاگ شخصی دارند می‌توانند با ثبت وبلاگ خود در این مسابقه شرکت کنند، مشروط به آن که در طول برگزاری مسابقه، حداقل پنج پست قرآنی ثبت کرده باشند.

حجت‌الاسلام مولایی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی مرتبط با معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: در این زمینه می‌توان به آثار قرآنی هسته‌های پژوهشی مدارس علمیه خواهران، تهیه کتابچه‌های قرآنی حاوی تحقیقات قرآنی، پایان‌نامه‌های سطح دو و سه طلاب در موضوع قرآن و عترت و مقالات با محوریت قرآن و سیره معصومین(ع) اشاره کرد.

وی گفت: در این راستا فعالیت‌های دیگری نیز در بخش‌های آموزشی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران صورت گرفته است که گزارشی از آنها در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن به نمایش عموم در آمده است از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به هم‌اندیشی پژوهشگران برتر با گرایش تفسیر و علوم قرآنی، درخشش بانوان طلبه در جشنواره بانوی کرامت با گرایش قرآن و تفسیر، درخشش بانوان طلبه در جشنواره علامه حلی با گرایش تفسیر و علوم قرآنی، حمایت از کانون‌های پژوهشی مدارس علمیه با رویکرد فعالیت‌های قرآنی و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات قرآنی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام مولایی با بیان اینکه تاکنون هفت دوره از جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است تصریح کرد: ما‌حصل کار این جشنواره که از سوی معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود در نمودارهایی به نمایش درآمده است.

وی برگزاری دوره‌های تربیت مربی تدبر روشمند قرآن کریم، تربیت مربی تجوید،‌ داوری و تفسیر قرآن کریم و برگزاری طرح زمزمه قرآنی و قرائت نماز را از جمله سایر فعالیت‌های قرآنی برشمرد که از سوی معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شده است و گزارش مربوط به آنها در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران در نمایشگاه قرآن در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیر ارتباطات حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشت: آثار منتشرشده از سوی مرکز نشر هاجر و مرکز تحقیقات زن و خانواده وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و تولیدات نرم‌افزاری دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با موضوع قرآن و عترت در این غرفه به نمایش درآمده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از رشته‌های اصلی مقطع سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران، رشته تفسیر و علوم قرآنی به حساب می‌آید افزود: آمار وضعیت طلاب مشغول به تحصیل در این رشته تحصیلی در غرفه حوزه‌های علمیه خواهران به نمایش درآمده است.

حجت‌الاسلام مولایی گفت: در این غرفه علاوه بر ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف دینی، مذهبی، فرهنگی و خانواده، مشاوره تحصیلی در زمینه حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد در نمایشگاه قرآن کریم فصلنامه قرآنی آیت و بیانیه سال 92 مرکز تحقیقات زن و خانواده رونمایی شود.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول