اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«جان کری» دست خالی اردن را ترک می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا در حالی امروز جمعه به سفر خود به اردن پایان می‌دهد، که طرح ابتکاری وی برای از سرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی به بن‌بست رسیده است.

«جان کری» دست خالی اردن را ترک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المصری الیوم، «جان کری» امروز جمعه امان پایتخت اردن را به مقصد واشنگتن ترک می‌کند و این در حالی است که تلاش‌های وی برای ازسرگیری مذاکرات سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی راه به جایی نبرده است.

کری امروز همچنین در راستای آخرین تلاش‌های خود برای متقاعد کردن دو طرف به بازگشت به میز مذاکرات سازش، با نمایندگان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی دیدار می‌کند و این در حالی است که فلسطینیان با پیشنهاد وی برای بازگشت به مذاکرات بدون توقف شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی، مخالفت کردند.

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در ششمین سفر خود به منطقه در راستای تلاش برای احیای روند سازش، وارد امان پایتخت اردن شد و گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با عباس و کمیته پیگیری طرح صلح عربی اتحادیه عرب انجام داد.

وی به همین منظور زمان سفر خود را تمدید کرد تا شاید دو طرف را به بازگشت به مذاکرات متقاعد سازد.

در همین رابطه «مصطفی البرغوثی» نماینده مستقل فلسطین گفت که در جریان نشست رهبران فلسطینی که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به ریاست «محمود عباس» برگزار شد، بیشتر گروه‌های فلسطینی پیشنهادات کری برای ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل را رد کردند.

کری بر خلاف سفرهای قبلی خود به منطقه این بار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نکرد و تنها به صورت تلفنی با وی گفت‌وگو نمود.

فلسطینیان توقف کامل شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 را شرط بازگشت به مذاکرات سازش قرار داده‌اند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است بازگشت به مذاکرات باید بدون پیش‌شرط باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول