اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش فتح: قبول مرزهای ۱۹۶۷ از جمله شروط بازگشت به مذاکرات سازش است

جنبش فتح از وزیر امور خارجه آمریکا خواست در طرح پیشنهادی خود برای بازگشت به مذاکرات سازش با اسرائیل، اصل تشکیل دو کشور بر مبنای مرزهای ۱۹۶۷ را لحاظ کند.

جنبش فتح: قبول مرزهای ۱۹۶۷ از جمله شروط بازگشت به مذاکرات سازش است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش فتح که رهبری آن را محمود عباس برعهده دارد از جان کری، وزیر خارجه آمریکا خواست اصلاحاتی را در پیشنهادش برای از سرگیری مذاکرات با اسرائیل وارد کند.

امین مقبول دبیر شورای انقلابی جنبش فتح به خبرگزاری فرانسه گفت: کمیته مرکزی فتح چندین مساله را برای بازگشت به مذاکرات شرط کرده است و بارزترین آن این است که کری اعلام کند که مذاکرات باید بر اساس اصل تشکیل دو کشور مستقل با مرزهای 1967 آغاز شود.

این در حالی است که کادر رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است امروز پنجشنبه تصمیم خود را درباره بازگشت به گفت‌وگوهای صلح با رژیم صهیونیستی یا عدم بازگشت اعلام کند.

این در حالی است که منابع فلسطینی در گفت‌وگو با روزنامه المستقبل لبنان فاش کردند: پس از گفت‌وگوهای دیروز چهارشنبه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان با جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در امان پیش بینی می‌شود کادر رهبری تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم نهایی خود را برای بازگشت به میز مذاکرات با تل‌آویو امشب اعلام کند.

قرار است کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و کمیته مرکزی جنبش فتح امروز نشست‌های جداگانه‌ای را برای تصمیم گیری درباره طرح کری در بازگشت به مذاکرات سازش برگزار کنند.

این منابع گفتند: فشارهای آمریکا بر محمود عباس به اوج خود رسیده و همزمان واشنگتن تهدید کرده است کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان را متوقف خواهد کرد.

منابع فلسطینی افزودند: کنسول آمریکا در بیت المقدس دو روز پیش با محمود عباس در رام الله دیدار و پیام جان کری را تسلیم او کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول