اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«جان کری» امروز با عریقات در امان دیدار می‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا امروز جمعه نیز در راستای تلاش برای احیای مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی، با مذاکره ‌کننده ارشد این تشکیلات در امان پایتخت اردن دیدار می‌کند.

«جان کری» امروز با عریقات در امان دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» امروز پیش از ترک امان با «صائب عریقات» دیدار می‌کند و پس از این دیدار، اردن را به مقصد واشنگتن ترک خواهد کرد.

این دیدار کری و عریقات پس از آن صورت می‌گیرد که فلسطینیان دیروز پنج‌شنبه پیشنهاد کری برای بازگشت به مذاکرات مستقیم با رژیم صهیونیستی را که از سه سال پیش به دلیل اصرار این رژیم به شهرک‌سازی متوقف شده است، رد کردند.

در همین رابطه «مصطفی البرغوثی» نماینده مستقل فلسطین گفت که در جریان نشست رهبران فلسطینی که در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله به ریاست «محمود عباس» برگزار شد، بیشتر گروه‌های فلسطینی پیشنهادات کری برای ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل را رد کردند.

کری روز سه‌شنبه در ششمین سفر خود به منطقه در راستای تلاش برای احیای روند سازش، وارد امان پایتخت اردن شد و گفت‌وگوهای فشرده‌ای را با عباس و کمیته پیگیری طرح صلح عربی اتحادیه عرب انجام داد.

وی بر خلاف سفرهای قبلی خود به منطقه این بار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار نکرد و تنها به صورت تلفنی با وی گفت‌وگو نمود.

فلسطینیان توقف کامل شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 را شرط بازگشت به مذاکرات سازش قرار داده‌اند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است بازگشت به مذاکرات باید بدون پیش‌شرط باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول