اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ابراز امیدواری «جان کری» برای ازسرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار با رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین در پایتخت اردن مدعی شد که فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به از سرگیری مذاکرات سازش نزدیک شده‌اند.

ابراز امیدواری «جان کری» برای ازسرگیری مذاکرات سازش خاورمیانه

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» در سفر خود به «امان»، پایتخت اردن با «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

کری پس از این دیدار و همچنین نمایندگان کشورهای عربی در مقابل خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که مذاکرات سازش فلسطین و رژیم صهیونیستی به زودی از سرگرفته شود.

وزیر خارجه آمریکا که روز دوشنبه به اردن سفر کرده بود، به مقامات اتحادیه عرب از طرح سازش میان فلسطین و تل‌آویو که از سوی عربستان و اردن پیشنهاد شده، اطلاعات به روز خود را ارائه کرد.

جان کری در باره اوضاع مصر نیز گفت، قضاوت درباره دولت این کشور که روز سه‌شنبه هفته گذشته زمام امور را رسماً به دست گرفته است، هنوز زود است.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم که همه سهم داشته باشند. ما در باره بازداشت‌های سیاسی نگران هستیم. در باره آزادی مردم در به دست گرفتن سهم سیاسی هم نگران هستیم چون ما فکر می‌کنیم که این امر یک بخش مهم در احیای روح و قلب مصر می‌باشد پس آرزوی ما این است که در روزهای آینده این وضعیت بیشتر روشن شود.

وزیر خارجه آمریکا اینگونه ادامه داد که ارزیابی از وضعیت مصر دشوار است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول