اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان تاکید کرد

لزوم احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دشتستان

امام جمعه برازجان بر لزوم احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دشتستان تاکید کرد.

لزوم احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با بیان اینکه تقوا و پرهیزگاری از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مومن و مسلمان است، افزود: بایددر هر شرایطی تقوا داشته و از گناه و ناپاکی دور باشیم.

وی به اهمیت تغذیه حلال اشاره کرد و افزود: تغذیه همانگونه که روی جسم انسان اثر می‌گذارد و موجب تقویت جسم می‌شود، بر روح نیز اثر می‌گذارد و غذای حرام، روح انسان را آزار می‌دهد.

امام جمعه برازجان به عواقب حرام‌خوری اشاره کرد و یادآور شد: عدم قبولی عبادات، ورود انسان به جهنم، محرومیت از روزی حلال و دور شدن از هدایت و معنویت از عواقب روزی حرام و خوردن مال حرام است که انسان باید از آن دوری گزیند.

مصلح تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت سربلند باشیم باید مراقب تغذیه باشیم و حلال را از حرام جدا کنیم.

وی در ادامه به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و افزود: حضرت خدیجه (س) نخستین همسر پیامبر(ص) و نخستین زن مسلمان بود و تمام دارایی خود را در راه اسلام هزینه کرد و پیامبر (ص) در وصفش فرمود: "خدیجه(س) مرا تصدیق کرد و مرا حمایت کرد در حالی که همه مرا تنها گذاشته بودند" و این نشانه اهمیت و جایگاه حضرت خدیجه(س) است.

امام جمعه برازجان در ادامه با اشاره به 15 رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: امام حسن(ع) در واقع شبیه‌ترین مردم به پیامبر (ص) بود و عابدترین و زاهدترین انسان‌های روزگار بود و 25 بار با پای پیاده به مکه رفتند و گاهی با پای برهنه عازم مکه می‌شدند.

مصلح بیان کرد: امام حسن(ع) دو بار تمام اموال خود را در بین مستمندان تقسیم کرد و به حق کریم اهل بیت(ع) بود و این روز به نام روز اکرام ایتام نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه تکفل ایتام امری بسیار مهم است گفت: از توصیه‌های پیامبر اسلام(ص) این بود که به ایتام مهربانی کنید و همه مردم و مسئولان باید در این مسیر اهتمام ورزند.

امام جمعه برازجان به هفته مالیات اشاره کرد و اظهار داشت: از منابع مالی دولت‌ها پرداخت مالیات است و باید در موعد مقرر این کار را انجام دهیم.

مصلح با اشاره به خدمات کم‌نظیر تامین اجتماعی به مردم افزود: در نظام اسلامی ایران به بیمه اهمیت زیادی می‌دهند و خدمات بیمه بسیار ارزشمند و مهم است.

وی بر لزوم احداث درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی در دشتستان تاکید کرد و یادآور شد: باید خدمات بهداشتی و درمانی متناسب با جمعیت شهرستان ارائه شود و نباید در این مسیر کم‌کاری کنیم.

مصلح همچنین بر لزوم حضور بیشتر و موثرتر مردم در مراسمات قرآنی ماه رمضان تاکید کرد.

انتهای پیام/2452/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول