اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در زمینه توسعه بازارهای صادراتی صورت می‌گیرد

حمایت‌های ویژه مشاوره‌ای از صنایع کوچک

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از حمایت‌های ویژه مشاوره‌ای این شرکت از صنایع کوچک در زمینه توسعه بازار صادراتی خبر داد.

حمایت‌های ویژه مشاوره‌ای از صنایع کوچک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، سید هادی خادم در حاشیه جلسه عارضه‌یابی یکی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز اظهار داشت: یکی از وظایف معاونت صنایع کوچک حمایت و پشتیبانی از توسعه بازار با هدف حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای توسعه صادرات محصولات تولید شده در شهرک‌های صنعتی است و در این زمینه از استقرار شرکت‌های مدیریت صادرات در شهرک‌های صنعتی حمایت ویژه می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس نتایج تحقیقات انجام شده بیش از 50 در صد از معضلات واحدهای صنعتی که تاکنون موفق به حضور در بازارهای صادراتی نشده‌اند، عدم شناخت بازارهای کشورهای مجاور و عدم آشنایی با فرهنگ این کشورها است، گفت: این موارد توسط کارشناسان خبره عارضه‌یابی بررسی و طرح‌هایی به منظور رفع این مشکلات و حضور موثر در بازارهای خارجی به واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اضافه کرد: مشاوره‌های اولیه و عارضه‌یابی به صورت رایگان است و واحدهای صنعتی می‌توانند در مراحل بعدی با شرکت‌های مشاور صادرات وارد همکاری شوند.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های صورت گرفته حدود 123 واحد صنعتی مشکل‌دار شناسایی شده است، گفت: برای این واحدها که همگی در بخش صادرات دارای مشکل هستند جلسات مشاوره‌ای برگزار می‌شود و راهکارهای برون‌رفت از این وضعیت به آنها ارائه می‌شود.

خادم از واحدهای صنعتی صنایع کوچک و متوسط که در بخش صادرات دارای مشکل هستند خواست برای دریافت خدمات مشاوره‌ای به شرکت شهرک‌های صنعتی فارس مراجعه کنند.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این جلسه گفت: با برگزاری جلسه راهکارهای حل مشکل این واحدهای صنعتی که در زمینه صادرات عملکرد قابل قبولی نداشتند بررسی شد.

سولماز دهقانی افزود: در این جلسه پیشنهاداتی در مورد مطالعه بازار با هدف بررسی بازارهای صادراتی کشورهای همسایه و راهکارهای حضور موثر در این بازارها به واحد صنعتی مورد نظر ارائه شد.

انتهای پیام/2448/ت/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول