اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی لاهیجان:

باند سارقان منزل در لاهیجان منهدم شد

فرمانده انتظامی لاهیجان از انهدام باند سارقان منزل اهل و ساکن کرج و کشف 15 فقره سرقت از آنها خبر داد.

باند سارقان منزل در لاهیجان منهدم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، علی اکبر صمیمی عصر امروز در نشست انتظامی این شهرستان موفقیت پلیس آگاهی لاهیجان در انهدام یک باند سرقت منازل را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: کارآگاهان آگاهی به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در لاهیجان دستگیری سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی لاهیجان افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان با تلاش‌های شبانه‌روزی و تشکیل گروه‌های محسوس و نامحسوس سرانجام توانستند سرنخ یکی از سارقان را به دست آورند.

به گفته وی، پلیس سارق مذکور را در حین گشت‌زنی با خودروی پیکان برای شناسایی سوژه دیگر سرقت دستگیر کردند.

صمیمی ادامه داد: این متهم در بازجویی‌های فنی پلیسی کارآگاهان و با توجه به دلایل و مستندات پلیس به سرقت‌های انجام شده با همدستی سه نفر دیگر اعتراف کرد.

وی با اشاره به اعتراف‌های صریح متهم، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با همکاری گروه‌های عملیاتی کلانتری 11 موفق به دستگیری همدستان دیگر وی شدند.

این مسئول، اعتراف متهمان دستگیر شده به 15 فقره سرقت منزل را حاصل بازجویی‌های پلیس لاهیجان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه سارقان دستگیر شده اهل و ساکن کرج  هستند، خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی و با قرار صادره چهار میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

صمیمی، درباره پیشگیری از سرقت منزل به شهروندان لاهیجان توصیه کرد تا از نگه‌داری پول نقد، طلا، اسناد و مدارک مهم و اشیای قیمتی کوچک در منزل بدون سکنه خودداری کنند.

وی یادآور شد: اگر منزل به صورت ویلایی و در محیط خلوت قرار دارد شهروندان باید از محکم بودن در‌های آن اطمینان داشته باشند و تا حد امکان منزل خود را خالی نگذارند.

فرمانده انتظامی لاهیجان، اقدام سریع برای تعویض قفل‌هایی که کلید یدک آنها گم شده و یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده را در جلوگیری از سرقت منازل تأثیرگذار دانست.

وی خاطرنشان کرد: در صورت خروج از منزل تنها به بستن در خروجی اکتفا نشود و کلید درهای داخل منزل قفل شوند تا فرصت جستجو و راه نفوذ از سارقان گرفته شود.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول