اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کرمانشاه در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس:

نگاه مدیریتی در حوزه ارشاد از جنس فرهنگی بوده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: در 2 سال گذشته با نگاه فرهنگی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم برداشته‌ایم و نگاه مدیریتی ما از جنس فرهنگی بوده است.

نگاه مدیریتی در حوزه ارشاد از جنس فرهنگی بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان کرمانشاه به‌همراه خسرو تمری مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه در آزمون قرآنی در سطح کشور رتبه دوم را پس از استان اصفهان کسب کرده است.

آفتابی ادامه داد: این نشان‌دهنده این نیست که وضعیت پرداختن به موضوعات قرآنی استان در رتبه دوم قرار دارد، بلکه نشان‌دهنده پرورش استعدادها در زمینه آموزش‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه اساتید خوبی در زمینه‌های مختلف علوم قرآنی تربیت شده، افزود: بنیه تربیت اساتید به‌واسطه این آزمون‌ها تقویت می‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، مؤسسات قرآنی در کرمانشاه افزایش پیدا کرده و این موضوع به کیفیت کار کمک می‌کند.

وی گفت: تهیه شاخص‌های توسعه فرهنگ قرآنی، نظارت بر فعالیت‌های قرآنی و پی‌گیری تحقق رهنمودهای رهبری در حوزه قرآن کریم از وظایف شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از تشکیل بانک اطلاعاتی خبر داد و بیان داشت: از سال گذشته شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی تشکیل شده و این شورا فعالیت نهادهای دست‌اندرکار موضوعات قرآنی را هماهنگ و از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند.

آفتابی اظهار داشت: ایجاد سازوکارهای لازم برای هماهنگی و تعامل مؤثر بر فعالیت‌های قرآنی، بهره‌گیری حداکثری از موقوفات و جلب مشارکت مردمی برای گسترش امور قرآنی از دیگر وظایف شورا است.

وی با اشاره به اینکه این شورا از سه کمیسیون برخوردار است، تصریح کرد: کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن، کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن و کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن از جمله سه کمیسیون شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی است.

*جشنواره فصلی مطبوعات سرای روزنامه‌نگاران برگزار می‌شود

آفتابی به جشنواره فصلی مطبوعات سرای روزنامه‌نگاران اشاره کرد و تصریح کرد: سرای روزنامه‌نگاران استان کرمانشاه 250 عضو دارد و این سرا به‌هیچ وجه در مقابل صنف‌های دیگر قرار نمی‌گیرد.

*انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه در سال‌جاری برگزار می‌شود

این مقام مسئول تاکید کرد: انتخابات خانه مطبوعات کرمانشاه در سال‌جاری برگزار می‌شود و عضوگیری جدید انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی کامل داریم در صورت بازسازی سینما پیروزی شهر کرمانشاه، تهیه تجهیزات را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پی‌گیری کنیم و سینما فرهنگ آماده افتتاح شده و این کار را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کرده‌ایم.

آفتابی با اشاره به توزیع 2 میلیارد تومان کتاب در اماکن مختلف طی سال‌های 90 و 91، عنوان کرد: در 2 سال گذشته با نگاه فرهنگی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی قدم برداشته‌ایم و نگاه مدیریتی ما از جنس فرهنگی بوده است.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون هنرمندان در کارهای مربوط به حوزه خود دخیل هستند و همین موجب کسب موفقیت‌های متعدد شده و البته نتایج واقعی تلاش‌هایی که صورت گرفته، در آینده بیشتر نمایان خواهد شد.

*اصحاب رسانه دارای ارزش بالایی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه منافع شخصی برای هیچ فردی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه تعریف نشده، گفت: با رسانه‌های منتقد نیز تعامل داریم، چرا که اصحاب رسانه دارای ارزش بالایی هستند.

آفتابی با بیان اینکه ارشاد اسلامی کرمانشاه از وضعیت ضعیف به جایگاه مطلوب رسیده است، اعلام کرد: در حوزه پژوهش حدود 20 جلد کتاب با پرداختن به هویت استان کرمانشاه به چاپ رسیده و تعداد کتب نویسندگان کرمانشاهی که به چاپ رسیده 130 جلد بوده است.

وی از رونمایی کتاب تاریخچه مطبوعات استان کرمانشاه به‌قلم محمدحسین شیریان در روز خبرنگار خبر داد و بیان داشت: در سال 91 تعداد 4 مجوز فعالیت نشریه صادر شده است.

آفتابی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه شعر، تئاتر و موسیقی، تاکید کرد: تعدادی قرآن و مفاتیح در مؤسسات قرآنی برای استفاده مردم توزیع شده است.

انتهای پیام/2700/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول