اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

بدحجابی نادیده گرفتن انسانیت و شکستن حریم‌هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: اگر زنی در هنگام حضور در جامعه با نوع پوشش خویش، جنبه زنانه خود را برجسته سازد، عملا مردان را به تعامل متناسب با جنسیت خویش و نه انسانیت خویش دعوت می‌کند.

بدحجابی نادیده گرفتن انسانیت و شکستن حریم‌هاست

حجت‌الاسلام محمد آفتابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حجاب امری اصیل و بلکه بدیهی است و در حوزه فردی آرامش روانی جامعه و حفظ ارزش و احترام زن را به‌دنبال دارد.

آفتابی تاکید کرد: اگر بشر از لحاظ روانی به آرامش و سکون لازم نرسد و محرک‌های مختلف وی را نسبت به ارضای بدون ضابطه برخی غرایز ترغیب کند، امکان زندگی متعادل و معقول از وی سلب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حجاب نقطه مقابل برهنگی است، افزود: اگر زنی در هنگام حضور در جامعه با نوع پوشش و آرایش خویش، جنبه زنانه و جنسیت زنانه خود را برجسته سازد، عملا مردان را به تعامل متناسب با جنسیت خویش و نه انسانیت خویش دعوت می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر دین اسلام فعالیت و حضور زنان در جامعه را قبول نداشت اساسا بحث از حجاب تا حدودی بیهوده بود ولی زن با حجاب و پوشش مناسب با امنیت جسمی و روحی بهتری می‌تواند به ایفای نقش سازنده خویش در جامعه بپردازد.

آفتابی با تاکید بر توجه بیشتر به کارهای فرهنگی، خاطر نشان کرد: برخی بدحجابی‌ها به‌دلیل ناآگاهی است و اگر چنین افراد بدحجابی با واقعیت روبه‌رو شوند، بی‌شک متوجه اشتباه خود خواهند شد.

وی همه افراد جامعه را در مقابل رعایت حجاب، مسئول دانست و بر همکاری و تلاش بیشتر نهادها و ارگان‌ها تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه عنوان کرد: اکنون از خیر و برکت ماه مبارک رمضان می‌توان استفاده کرد و علما و کارشناسان زبده در حوزه حجاب و مسائل اجتماعی باید از موقعیت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار دارند برای آگاهی‌دهی به افراد جامعه استفاده کنند.

انتهای پیام/2700/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول