اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نیشابور:

بارگاه امامزاده عبدالقهار(ع) نیشابور به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور گفت: بارگاه امامزاده عبدالقهار(ع) طاغان با اجرای طرح جامع به قطب گردشگری و فرهنگی تبدیل می‌شود.

بارگاه امامزاده عبدالقهار(ع) نیشابور به قطب فرهنگی تبدیل می‌شود

حجت‌الاسلام محمد ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: با توجه به اینکه بقعه مذکور فاصله زیادی با شهرستان ندارد و روزهای تعطیل، زائران زیادی به آنجا مشرف می‌شوند، بر همین اساس این نقطه ظرفیت گردشگری بالایی دارد.

وی ادامه داد: اجاره‌بهای موقوفه‌های بقعه امامزاده عبدالقهار(ع) طاغان صرف بازسازی و نگهداری بقعه می‌شود اما در این بین، چشمه امامزاده بخشی از موقوفه است که در اختیار اداره آب و فاضلاب شهرستان فیروزه و بخشی دیگر در اجاره اهالی روستای طاغان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور تأکید کرد: برای حل مشکل پرداخت نشدن اجاره‌بهای موقوفه‌ها، سال گذشته دادخواست داده شد که در مرحله اجرا است و البته بعضی از مستاجران موقوفه‌ها، مشمول اصلاحات ارضی هستند و به نوعی حقوقی در ملک موقوفه دارند که ملک غیر قابل مصادره می‌شود، مگر اینکه خودشان داوطلبانه ملک موقوفه را تحویل بدهند.

ذاکری خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته در بحث محوطه‌سازی، فضای سبز و احداث پل برای این بقعه اقدامات خوبی انجام شده و پل عبوری آماده تکمیل و بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: دیوارهای پل حدود 120 میلیون ریال هزینه داشته و با جذب اعتبار مناسب، طرح توسعه ساختمان و بازسازی بقعه نیز در آینده در دستور کار اداره اوقاف شهرستان است.

وی یادآور شد: تخریب ساختمان و بازسازی بقعه متبرکه هنوز در دستور کار اداره اوقاف نیست و علت تخریب درخت تنومندی است که در کنار یکی از دیواره‌های بقعه فشاری بر آن وارد کرده و سبب ترک خوردگی بنا شده است.

انتهای پیام/70001/ط20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول