اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خبر داد

برگزاری طرح ضیافت الهی در 203 بقعه امامزاده استان اصفهان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان در جوار 203 بقعه امامزاده شاخص این استان اجرا می‌شود.

برگزاری طرح ضیافت الهی در 203 بقعه امامزاده استان اصفهان

حجت‌الاسلام مرتضی خوشنویس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه، امسال هم طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان را در بقاع متبرکه اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن و ضیافت الهی و بهترین زمان برای تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی است، تصریح کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان با برگزاری مراسم ترتیل‌خوانی، جلسات تفسیر قرآن، محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و ویژه مراسم محافل قرآنی با حضور قاری بین‌المللی مصری در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: حضور قاری مصری شیخ محمد یحیی شرقاوی به عنوان مهمان در استان اصفهان برای دومین سال پیاپی و تلاوت وی در محافل قرآنی در کنار آستان مقدس امامزادگان از جمله مراسم ویژه طرح ضیافت الهی است.

وی افزود: در کنار فعالیت‌های قرآنی، برپایی خیمه‌های معرفت و نمایشگاه‌های قرآنی، برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر و مناجات‌خوانی و تقویت نماز جماعت در بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های این طرح به شمار می‌رود.

خوشنویس‌زاده در ادامه به تعداد مبلغینی که در این طرح همکاری کرده‌اند اشاره کرد و گفت: در مجموع 45 مبلغ اعزامی از قم، 97 روحانی از استان و 41 روحانی مستقر در بقاع در برگزاری طرح ضیافت الهی همکاری داشته‌اند.

وی تاکید کرد: در مجموع 203 بقعه متبرکه میزبان هم استانی‌های عزیز در طرح ضیافت الهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به برپایی 27 خیمه معرفت اشاره کرد و افزود: خیمه‌های معرفت همچون سال‌های گذشته از 6 بخش عفاف و حجاب، غرفه‌های مشاوره وقف، گفتمان دینی، معرفی و فروش کتاب، تصحیح قرائت نماز و مشاوره برای خانواده و جوانان تشکیل شده است.

وی به ویژه برنامه‌های طرح ضیافت الهی اشاره کرد و گفت: ولادت امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه، برگزاری مراسم اطعام در دو بخش سحری و افطاری در مناسبات خاص، برپایی پایگاه تبلیغی مناسب در کنار امامزادگان برای دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس، برپایی نمایشگاه ویژه فلسطین و نیز انجام تبلیغات محیطی، آماده‌سازی وسایل نقلیه از درب امامزادگان برای حضور پرشور مردم در راهپیمایی و اقامه نماز عید فطر با هماهنگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در کنار بقاع متبرکه از جمله ویژه برنامه‌های این طرح است.

خوشنویس‌زاده اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با اجرای طرح ضیافت الهی در ماه بهار قرآن، زمینه حضور و انس مردم را با امامزادگان فراهم کنیم.

انتهای پیام/63001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول