اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خبر داد

تأمین بیش از 90 درصد آب استان بوشهر از استان‌های همجوار

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: بیش از 90 درصد آب شرب استان بوشهر از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و چشمه ساسان کازرون تأمین می‌شود.

تأمین بیش از 90 درصد آب استان بوشهر از استان‌های همجوار

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی عصر امروز در نشست با مسئولان آب شهری و روستایی استان بوشهر اظهار داشت: آب شرب استان بوشهر به وسیله 450 کیلومتر خط انتقال از سد کوثر و 240 کیلومتر از چشمه ساسان وارد استان بوشهر می‌شود که نیاز است مشترکین آب در این استان برای جلوگیری از بحران کم‌آبی در مصرف بهینه آن دقت کنند.

وی از روحانیون به ویژه ائمه جمعه و جماعات خواست در نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف آب و لزوم صرفه‌جویی در مصرف این ماده حیاتی با شرکت‌های آب و فاضلاب همکاری کنند.

معاون استاندار بوشهر، راهکارهای جلوگیری از بحران کم‌آبی در شهرها و روستاها را تشریح کرد و شناسایی انشعابات غیرمجاز، اجاره چاه‌های آب شرب، ترمیم خطوط انتقال آب، کف‌شکنی چاه‌های آب شرب موجود و تأمین تانکرهای آبرسانی را مهم‌ترین راهکار کوتاه‌مدت برای گذر از بحران کم‌آبی دانست.

رستمی ابراز داشت: جداسازی آب شرب از آب فضای سبز شهرها نقش مؤثری در کاهش مصرف آب دارد که لازم است شهرداران این مهم را در دستورکار قرار دهند.

وی بر مدیریت مصرف آب شهرستان‌ها توسط فرمانداران تأکید کرد و متذکر شد: برای جلوگیری از انشعابات غیرمجاز آب، مسئولان آب و فاضلاب شهرها موظفند طبق پایان کار ساختمانی مجوز انشعاب آب واحدها را صادر کنند.

معاون استاندار بوشهر در پایان تأمین 400 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت را جهت جلوگیری از بروز بحران کم‌آبی ضروری دانست.

انتهای پیام/66006/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول