اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی و شغلی به کودکان کار در البرز

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز از ارائه آموزش‌های مهارتی و شغلی به کودکان کار در این استان خبر داد.

ارائه آموزش‌های مهارتی و شغلی به کودکان کار در البرز

آسیه فرزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از اولویت‌های بهزیستی استان البرز در سال‌های اخیر حمایت از کودکان خیابانی و کار است.

وی تصریح کرد: تحقیقات علمی و پژوهش‌های روانشناسی اثبات کرده است افرادی که از سنین کودکی وارد عرصه کار می‌شوند و به اصطلاح از آن‌ها با عنوان کودکان کار یاد می‌شود همواره در معرض شدیدترین آسیب‌های اجتماعی هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز افزود: به همین دلیل لازم است که با اجرای طرح‌های حمایتی از این کودکان حمایت کرده و اجازه نداد تا آن‌ها در معرض آسیب‌های مختلف قرار گیرند.

فرزادی با اشاره به تلاش‌های اداره بهزیستی استان البرز در مقوله حمایت از کودکان کار گفت: با وجود همه کارها و تلاش‌های صورت گرفته، یک نهاد و یک سازمان به تنهایی نمی‌توانند در این حوزه کارآمدی کامل داشته باشد و به همین دلیل نیاز است که دستگاه‌های مختلف و حتی مردم خیّر نیز با بهزیستی در این حوزه همکاری و تعامل داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای حمایت از کودکان کار در استان البرز انجام شده است، گفت: طرح‌های مختلفی در این زمینه طی سال‌های اخیر تدوین و اجرایی شده و حتی برخی از این طرح‌ها با همکاری بخش خصوصی بوده است.

حمایت از 120 کودک کار در استان البرز طی یک سال گذشته

معاون امور اجتماعی بهزیستی البرز افزود: در همین زمینه طی یک سال اخیر بیش از 120 کودک کار در مناطق مختلف استان البرز شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

فرزادی افزود: یکی از اولویت‌های ما آموزش حرفه‌های مختلف و مهارت‌آموزی شغلی به کودکان کار و کودکان خیابانی است تا آن‌ها با فراگیری یک حرفه نیاز نباشد که در خیابان حضور داشته و به کارهایی چون تکدی‌گری دست بزنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر و با همکاری بخش‌های مختلف طرح ارائه آموزش‌های مهارتی و شغلی به کودکان کار در استان البرز در دست اجراست.

فرزادی در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح بخشی از کودکان کار را از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری و با حمایت از آن‌ها شرایط زندگی بهتر را برای این گروه از کودکان فراهم سازیم.

انتهای پیام/2302/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول