اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنگجویان پاکستانی با حمایت مالی بحرین عازم سوریه شدند

منابع خبری از آغاز کار اعزام جنگجویان پاکستانی به سوریه برای ملحق شدن به افراد مسلح در این کشور با حمایت مالی طرف‌های بحرینی و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خبر دادند.

جنگجویان پاکستانی با حمایت مالی بحرین عازم سوریه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود از پاکستان اعلام کرد: جنگجویان پاکستانی تندرو کار پیوستن به افراد مسلح برای اقدام علیه نظام سوریه را با حمایت طرف‌های بحرینی و حوزه خلیج فارس آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که جمعیت موسوم به "الاصاله" بحرین کار جمع آوری کمک‌ها برای تجهیز تسلیحاتی 1640 فرد مسلح در سوریه را آغاز کرده است.

این خبرگزاری در گزارش خود به نقل از یکی از جنگجویان پاکستانی به نام سلیمان نوشت که وی یکسال را در جنگ با مسلمانان شیعه در پاکستان گذرانده است و به یکی از گروه‌های بسیار تندرو در این کشور وابسته است.

این گزارش افزود: سلیمان اشاره کرد که در حال عزیمت به صحنه جنگ طائفه‌ای جدیدی در سوریه است و در حال برنامه ریزی برای پیوستن به جنگجویان ضد نظام سوریه است زیرا معتقد است که پاداش آخرتش افزایش می‌یابد.

این در حالی است که گزارش‌های دیگر از اقدام برخی گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی در بحرین به منظور جمع آوری پول برای افراد مسلح در سوریه حکایت دارد.

در گزارش آسوشیتدپرس از پاکستان آمده است: سلیمان یکی از جنگجویانی است که در ماه‌های اخیر پاکستان را به مقصد سوریه ترک کرد.

این گزارش افزود: شمار زیادی از جنگجویان مثل سلیمان معتقدند که آنها باید به اکثریت سنی در سوریه برای شکست دادن نظام اسد کمک کنند.

این گزارش به اظهارات سه مسئول سازمان اطلاعاتی پاکستان که مقر آن در منطقه قبایل نشین در مرز با افغانستان و همچنین گفته‌های خود تندروها استناد می‌کند. آنها تائید کردند کسانی که پاکستان را به مقصد سوریه ترک کرده‌اند؛ از اعضای شبکه القاعده و گروه موسوم به طالبان پاکستان و جماعت جنجوی هستند.

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بویژه قطر و عربستان به طور علنی به افراد مسلح در سوریه کمک مالی و تسلیحاتی می کنند.

اخیرا نیز گروه طالبان اعلام کرده است که به درخواست دوستان عرب خود (عربستان و قطر) نیروهای خود را برای جنگ با نظام سوریه عازم این کشور کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول