اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یکی از رهبران طالبان:

نیروهای طالبان به صورت انفرادی به سوریه رفته‌اند

یکی از رهبران طالبان گفت: این گروه هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیرو به سوریه نداشته و اگر نیروهایی از این گروه به سوریه رفته‌اند، به صورت انفرادی بوده است.

نیروهای طالبان به صورت انفرادی به سوریه رفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، طالبان پاکستان روز سه‌شنبه خبرها درباره اعزام نیرو به سوریه را رد کرده و گفت که برخی از جنگجویان طالبان به صورت انفرادی به سوریه رفته‌اند.

مناطق شمال غرب پاکستان که با افغانستان هم مرز است محل تمرکز طالبان پاکستان بوده که در این منطقه افراد مسلح از تمامی کشورهای اسلامی وجود دارند و هدف خود را مبارزه با آمریکا و ناتو در افغانستان اعلام کرده‌اند.

اما از آغاز درگیری‌ها در سوریه افراد مسلح از کشورهای مختلف اسلامی به سوریه سرازیر شده و به جنگ با دولت مرکزی پرداختند.

رسانه‌های مختلف اخیرا اعلام کردند که ده‌ها و شاید صدها جنگجوی طالبان پاکستان به سوریه سرازیر شده و در آنجا پایگاه‌هایی احداث کردند.

یکی از رهبران ارشد طالبان پاکستان و عضو مجلس شورای آن به خبرگزاری فرانسه گفت که هیچگونه تغییر تاکتیکی در این گروه ایجاد نشده و هنوز هیچگونه تصمیمی برای اعزام نیرو به سوریه اتخاذ نشده است.

این رهبر طالبان که خواست نامش فاش نشود، گفت:اهداف بسیار بهتری در منطقه داریم و نیروهای ناتو که آمریکا رهبری آنها را در اختیار دارند هنوز در افغانستان حضور دارند.

وی افزود: هم اکنون در حال پیشبرد جنگ با نیروهای پاکستانی هستیم. ما از مبارزه مجاهدین در سوریه دفاع می‌کنیم اما موارد زیادی داریم که باید در پاکستان و افغانستان به انجام برسانیم.

این رهبر طالبان گفت: شیطان بزرگ [آمریکا] اینجا در افغانستان است و نیروهایی از 30 کشور کافر به بیگناهان در افغانستان حمله می‌کنند به همین دلیل بشار اسد برای ما مهم نیست.

وی ادامه داد: اوباما شر بزرگ است و  برای ما آمریکایی‌ها شر بزرگ هستند. شورای طالبان هرگز اعزام مجاهدین به سوریه را بررسی نکرده است.

یکی دیگر از رهبران طالبان پاکستان گفت که نیروهای طالبان به صورت شخصی به سوریه رفته و بیشتر آنها نیز عرب، ازبک یا چچنی بوده‌اند.

این در حالی است که اولین گروه از جنگجویان طالبان پاکستان در سوریه مستقر شدند و یک مرکز کنترل و فرماندهی برای آغاز عملیات خود بر ضد دولت بشار اسد در این کشور ایجاد کردند. «عبدالراشد عباسی» از فرماندهان ارشد «تحریک طالبان پاکستان» در گفت‌وگو با روزنامه داون پاکستان، ضمن تأیید این خبر گفت: یک گروه دیگر متشکل از 120 تا 150 نفر از جنگجویان نیز از مسیرهای مختلف در راه سوریه هستند و این هفته برای پیوستن به این نیروها وارد شهرهای سوریه می‌شوند.

سازمان اطلاعات پاکستان در بیانیه‌ای رسمی ضمن تأیید حضور جنگجویان پاکستانی در سوریه اعلام کرد: شبه‌نظامیانی که از پاکستان راهی سوریه شده‌اند به 2 گروه تقسیم می‌شوند. طبق این بیانیه، گروه اول شامل تعداد زیادی از اعضای القاعده به ویژه تعدادی از این نیروها که تازه وارد مناطق قبایلی پاکستان شده بودند و نیز جنگجویان ازبک و شبه‌نظامیان ترکمن و کشور‌های آسیای مرکزی هستند و گروه دوم نیز شامل اعضای طالبان پاکستان، «لشکرجهنگوی» و «سپاه صحابه» می‌باشند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول