اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

سازمان اطلاعات پاکستان حضور طالبان در سوریه را تأیید کرد

سازمان اطلاعات پاکستان با انتشار بیانیه‌ای حضور طالبان پاکستانی در سوریه را تأیید و اعلام کرد: 2 گروه شامل تعدادی از اعضای القاعده از جمله جنگجویان ازبک و ترکمن از کشورهای آسیای مرکزی و گروه دیگر طالبان پاکستان به سوریه اعزام شده‌اند.

سازمان اطلاعات پاکستان حضور طالبان در سوریه را تأیید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، سازمان اطلاعات پاکستان در بیانیه‌ای رسمی ضمن تأیید حضور جنگجویان پاکستانی در سوریه اعلام کرد: شبه‌نظامیانی که از پاکستان راهی سوریه شده‌اند به 2 گروه تقسیم می‌شوند.

طبق این بیانیه، گروه اول شامل تعداد زیادی از اعضای القاعده به ویژه تعدادی از این نیروها که تازه وارد مناطق قبایلی پاکستان شده بودند و نیز جنگجویان ازبک و شبه‌نظامیان ترکمن و کشور‌های آسیای مرکزی هستند و گروه دوم نیز شامل اعضای طالبان پاکستان، «لشکرجهنگوی» و «سپاه صحابه» می‌باشند.

این گزارش می‌افزاید: گروه تروریستی تندرویی که در سال 2009 اعضای تیم کریکت سریلانکا را در پاکستان ترور کرد نیز جزو گروه‌هایی است که راهی سوریه شده است.

به گفته سازمان اطلاعات پاکستان، بیشتر شبه‌نظامیانی که از پاکستان راهی سوریه شده‌اند خانواده‌های خود را نیز همراه بردند تا بتوانند برای مدت طولانی به جنگ با ارتش سوریه بپردازند.

در این بیانیه آمده است: شبه‌نظامیان پاکستانی از طریق بلوچستان به کشور عمان و از آنجا به سوریه اعزام می‌شوند و برخی دیگر نیز مسیر قطر را ترجیح می‌دهند.

طبق این گزارش، تمام کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اعزام شبه‌نظامیان خارجی به سوریه اعلام آمادگی کرده‌اند.

«محمد نعمان» از فرماندهان شبه نظامیان مخالف دولت سوریه نیز تأیید کرد که تعداد زیادی از جنگجویان افغان و پاکستانی به آنان پیوسته و به صورت عملی وارد جنگ با ارتش سوریه شده‌اند.

در همین حال، «عمر حمید خان» سخنگوی وزارت کشور پاکستان با اظهار بی‌اطلاعی از حضور شبه نظامیان پاکستانی در جنگ سوریه اعلام کرد که دولت پاکستان از هیچ حرکتی علیه دولت سوریه حمایت نمی‌کند و شبه‌نظامیان به صورت مستقل وارد عمل شده‌اند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول