اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ضمن تاکید بر ادامه همکاری با دولت بشار اسد

مقامات پاکستان: اسلام‌آباد از حضور طالبان در سوریه حمایت نمی‌کند

مقامات پاکستانی با تکذیب خبر حضور تعداد زیادی از نیروهای طالبان پاکستان در جنگ سوریه، بر ادامه همکاری دولت اسلام‌آباد با «بشار اسد» تأکید کردند.

مقامات پاکستان: اسلام‌آباد از حضور طالبان در سوریه حمایت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، دولت پاکستان انتشار خبر حضور تعداد زیادی از نیروهای طالبان در سوریه را تکذیب کرد و آن را بزرگنمایی رسانه‌ای دانست.

«وحید احمد» سفیر پاکستان در سوریه ابراز داشت: تاکنون دولت سوریه هیچ شکایتی مبنی بر حضور شبه‌نظامیان پاکستانی در این کشور مطرح نکرده است.

وی موضوع پایگاه طالبان در سوریه را تکذیب کرد و افزود:دولت پاکستان با دولت «بشار اسد» همکاری می‌کند و چنانچه شبه‌نظامیان پاکستانی خواسته باشند به سوریه اعزام شوند از ورود آنان به این کشور جلوگیری به عمل می‌آید.

«اعزاز احمد چودری» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد: پاکستان نمی‌خواهد شبه نظامیان از این کشور به سایر کشورها رسوخ پیدا کنند.

وی افزود: ما اجازه نمی‌دهیم شبه‌نظامیان پاکستانی در جنگ داخلی سایر کشورها شرکت کنند.

«عمر حمید» سخنگوی وزارت کشور پاکستان نیز با تکذیب خبر حضور شبه نظامیان پاکستانی در سوریه تصریح کرد: ممکن است تعدادی از شبه نظامیان به سوریه رفته باشند اما تعداد آنان آنقدر نیست که رسانه‌ها بزرگنمایی می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سیاست پاکستان در قبال سوریه مشخص است و تغییری نکرده است، افزود: نیروهای حفاظت مرزی و سازمان اطلاعات وظیفه دارند از حضور تعداد زیاد جنگجویان پاکستانی در هر کشوری به ویژه سوریه جلوگیری کنند.

چندی پیش، «محمد امین» فرمانده برجسته طالبان و هماهنگ‌کننده اعزام شبه‌نظامیان به سوریه در مصاحبه با بی.بی.سی اردو مدعی شد که طالبان از 6 ماه پیش به دنبال ایجاد پایگاه در سوریه بودند و در حال حاضر تعداد زیادی از اعضای طالبان پاکستان به این کشور اعزام شده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای طالبان در حال بررسی نیاز «دوستان عرب» در سوریه هستند تا بتوانند در نبرد سوریه با آنان همکاری کنند.

محمد امین خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از شبه‌نظامیان پاکستانی خواهان اعزام به سوریه هستند اما جنگجویان سوری اعلام کرده‌اند که در حال حاضر نیاز به نیروی انسانی ندارند و دوستان پاکستانی آنان می‌توانند با تأمین تدارکات جنگ به آنان کمک کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول