اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

یک فرمانده ارشد طالبان

اولین گروه طالبان پاکستان در سوریه مستقر شدند

یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان از مستقر شدن اولین گروه از جنگجویان این گروه در سوریه خبر داد و تصریح کرد که گروه دیگری نیز این هفته وارد سوریه می‌شوند.

اولین گروه طالبان پاکستان در سوریه مستقر شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پیشاور، اولین گروه از جنگجویان طالبان پاکستان در سوریه مستقر شدند و یک مرکز کنترل و فرماندهی برای آغاز عملیات خود بر ضد دولت بشار اسد در این کشور ایجاد کردند.

«عبدالراشد عباسی» از فرماندهان ارشد «تحریک طالبان پاکستان» در گفت‌وگو با روزنامه داون پاکستان، ضمن تأیید این خبر گفت: یک گروه دیگر متشکل از 120 تا 150 نفر از جنگجویان نیز از مسیرهای مختلف در راه سوریه هستند و این هفته برای پیوستن به این نیروها وارد شهرهای سوریه می‌شوند.

وی افزود: ما باید داوطلبان بیشتری را به سوریه اعزام کنیم که البته تعداد دقیق آنها هنوز مشخص نیست. ما برادران سوری خود را به هر نحو ممکن حمایت می‌کنیم.

یکی از نزدیکان «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان نیز این خبر را تأیید و عنوان کرد که این جنگجویان به درخواست «ابوعمر بغدادی» فرمانده عملیاتی القاعده در سوریه به این کشور اعزام شدند.

به گفته وی، بغدادی از طالبان پاکستان خواسته تا بخشی از جهاد جهانی بر ضد رژیم ظالم سوریه باشند که این درخواست مورد قبول این گروه واقع شده است.

این عضو ارشد طالبان که نخواست نامش فاش شود، افزود: عرب‌ها برای حمایت از ما در مقابل آمریکا و شوروی به اینجا آمدند و حالا ما نیز قصد داریم در سوریه از آنان حمایت کنیم.

گزارش دیگری نیز حاکی از آن است که طالبان پاکستان از شاخه‌های محلی خود در مناطق قبایلی «مهمند»، «باجور»، «خیبر»، «اورکزی» و «وزیرستان» خواسته است تا جنگجویان تازه نفسی که قصد شرکت در عملیات سوریه را دارند جذب کند.

برهمین اساس، گفته می‌شود که تعداد زیادی از افراد نوجوان و کم سن و سال در این مناطق در حال ثبت‌نام برای اعزام به جنگ سوریه هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول