اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

تحویل واحدهای مسکن مهر در 3 مقطع زمانی شهریور، آذر و پایان سال

مدیرکل اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان گفت: امیدواریم بتوانیم با همین روند این پروژه‌ها را هرچه زودتر به پایان برسانیم و واحدهای باقیمانده را تا پایان سال در سه مقطع زمانی شهریور، آذر و پایان سال تحویل دهیم.

تحویل واحدهای مسکن مهر در 3 مقطع زمانی شهریور، آذر و پایان سال

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان تعداد مسکن مهر را در دو زمینه شهری و روستایی بالغ بر 200 هزار واحد مسکونی دانست و اظهار کرد: از این تعداد واحد مسکونی حدود 160 هزار واحد آن شهری است که از این تعداد حدود 110 هزار واحد تاکنون افتتاح شده است و تعداد باقیمانده در دستور کار است تا طی چند ماه آینده به پایان رسد.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی نیز تاکنون 30 هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است که در مجموع حدود 140 هزار واحد مسکونی مسکن مهر در اصفهان تحویل متقاضیان داده شده است که در شهرها و روستاهای مختلف است.

مدیرکل اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه روند اجرای پروژه‌های مسکن مهر مطلوب بوده، اضافه کرد: پروژه‌های مسکن مهر براساس برنامه‌های مجددی که ارائه شده است در حال اجرا است، در بخش تعاونی‌ها مسئولان و تعاونی‌ها خود باید تحرک بیشتری داشته باشند در بخش انبوه‌سازان پروژه‌ها با سرعت مطلوبی در حال اجرا است و امیدوار هستیم بتوانیم با همین روند این پروژه‌ها را هرچه زودتر به پایان برسانیم و واحدهای باقیمانده را تا پایان سال در سه مقطع زمانی شهریور آذر و پایان سال تحویل دهیم.

*افزایش قیمت مسکن مهر شاهین‌شهر تنها 5 میلیون تومان است

محمودزاده شایعات موجود مربوط به با مسکن مهر شاهین‌شهر مبنی بر افزایش قیمت 10 میلیون تومانی را تکذیب کرده و بیان کرد: واحدهای شاهین‌شهر برای تحویل در شهریورماه آماده است که براساس نهایی شدن هزینه‌ها و متراژها قیمت‌ها زیادتر شده است که حدود پنج میلیون تومان نسبت به قبل تفاوت دارد که در بعضی جاها نیز با توجه به بازدیدهایی که انجام شده این مبلغ بیشتر نیز بوده است که در طی جلسه‌ای توضیحات لازم به متقاضیان داده شده است.

وی افزود: گروهی پیمانکارانی که با تعاونی‌ها قرارداد داشته‌اند و جدای از دولت هستند ادعای ورشکستگی کرده‌اند که با توجه به اینکه یک بخش خصوصی است اطلاع دقیقی در این زمینه ندارم.

*تاثیر مسکن مهر برای برای اشخاص مختلف متفاوت است

مدیرکل اداره مسکن و شهرسازی استان اصفهان تاثیر مسکن مهر بر نرخ مسکن را به شرح زیر بیان کرد: همین تعداد واحد اشاره شده و تعداد خانواری که در این واحدها ساکن شده‌اند و یا در آینده ساکن می‌شوند اگر نبود تقاضا در استان بیشتر می‌شد و به طور طبع فشار اجاره بها و قیمت مسکن بالاتر از قیمت کنونی می‌شد.

وی تصریح کرد: میزان تاثیرگذاری مسکن مهر برای اشخاص مختلف متفاوت بوده برای بعضی تاثیر صد درصد داشته و توانسته‌اند صاحب مسکن شوند با مبلغ محدود و اندکی که شاید هزینه رهن یک مسکن هم نیست و برای بعضی دیگر که حاضر به ترک شهرستان اصفهان و زندگی در شهرهای کوچک نیستند تاثیری نداشته است.

محمودزاده با اشاره به اینکه مسکن مهر یک کار جمعی است و تمام دستگاه‌های دولتی در آن دخیل هستند بیان کرد: در تمام مراحل اجرای طرح‌های مسکن مهر تمام دستگاه‌های خدماتی و بانک‌ها خصوصا بانک مسکن، اداره آب، برق، گاز و مخابرات همکاری لازم را داشته‌اند.

انتهای پیام/63015/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول