اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد دانشگاهی‌ کرمان:

فرهنگ پایین اشتغال زمینه بزهکاری را فراهم می‌کند

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان گفت‌: فرهنگ پایین اشتغال‌ بستر‌ فراگیری فقر و بزهکاری‌های اجتماعی را به وجود می‌آورد.

فرهنگ پایین اشتغال زمینه بزهکاری را فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان،‌ رضا کامیاب صبح امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان و معاونان دادگستری اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در سراسر استان کرمان دارای 21 مرکز آموزشی است که به لحاظ تعداد و تعریف دوره‌ها دارای رتبه اول در کشور است‌.

وی با اشاره به پژوهش‌های نتیجه‌گرا و پاسخ‌محور انجام شده در جهاد دانشگاهی بیان داشت‌: این مرکز می‌تواند پژوهش‌های کاملاً علمی و اثر‌بخش در  زمینه‌های مختلف مورد نظر دستگاه قضائی را به انجام برساند‌.

کامیاب فرهنگ اشتغال را در استان بسیار پایین دانست و تصریح کرد: این امر بستر‌ فراگیری فقر و بزهکاری‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه پژوهشی، آموزشی و درمانی برخوردار بوده و آماده همکاری با دستگاه قضائی است‌.

حمید خالقی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: معاونت اجتماعی تاکنون جلسات زیادی را در سه سطح روسای دانشگاها‌، اساتید و دانشجویان با موضوع پیشگیری از وقوع جرم برگزار کرده که رهاورد و استقبال از این جلسات بسیار خوب ارزیابی شده است‌.

وی امکانات و شرایط جهاد دانشگاهی را برای ارتباط دو جانبه و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود بسیار خوب ذکر کرد و افزود: تاکنون استفاده از فضاها و زمان‌های خاص برای پخش پیام‌های پیشگیری مدنظر بوده و استفاده شده‌ که می‌توان با همفکری و همکاری جهاد دانشگاهی برای استفاده بهینه و تاثیر‌گذارتر برنامه‌ریزی کرد.

خالقی تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف دستگاه قضا‌ به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استفاده از همه ظرفیت‌های موجود مدنظر است.

وی با اشاره به امکانات خوب و تیم‌های در دسترس این معاونت برای ساخت تیزر‌، انیمیشن و فیلم ‌ابراز داشت: باید از این امکانات برای تاثیر‌گذاری بهتر و عمیق‌تر بر لایه‌های اجتماع نهایت بهره را گرفت.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول